Gå till innehåll

Dator vägrar starta efter SP2-installation! HJÄLP!


Savile

Recommended Posts

Jag har en stationär packard bell med windows vista och kan så lite som man kan kunna om datorer och vore därför himla tacksam om någon kan hjälpa mig...Jag installerade service pack 2 idag och allt verkade gå bra, det stod att datorn behövde startas om för att uppdateringarna skulle gälla så jag stängde av datorn. Sen när jag skulle sätta på den så stod det bara att "installation av sp2 misslyckades, återställning pågår - stäng inte av datorn" men sen 5 sek efteråt så stängs den av av sig själv och så håller det på hela tiden, först sätts den på och man ser samma meddelande om och om igen och sen stängs den av...vad ska jag göra för att komma in på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du trycker F8 strax efter att du satt på datorn men innan Windows börjar laddas så borde du få en meny där du kan starta datorn i felsäkert läge, fungerar det?

Om det inte fungerar kan du sätta hoppet till att du har en Vista-DVD? I så fall kan du köra igång reparationsalternativ som låter dig köra systemåterställning utan att du kan starta Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...