Nisse77 Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Hej, Öppna Kontrollpanelen, Energialternativ, fliken Viloläge. Där kan du markera Aktivera stöd för viloläge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse77 Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 Fliken Viloläge finns ej i min WinXP där du säger att den skall finnas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Öppnas ett program från HP/Compaq då du öppnar Energialternativ? En del bärbara har egna program som tar över vissa funktioner från Windows Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt? Hej! Du har väl laddat hem SP2 och SP3? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt? Har du kollat att du har rätt grafik-drivrutin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse77 Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Öppnas ett program från HP/Compaq då du öppnar Energialternativ? En del bärbara har egna program som tar över vissa funktioner från Windows Nej, det är en windows dialogruta som öppnar med flikarna Energischema, Larm, Energimätare, Avancerat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse77 Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Hej! Du har väl laddat hem SP2 och SP3? Mvh Mats H jadå, jag har allt installerat och uppdaterat via windows update Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse77 Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Har du kollat att du har rätt grafik-drivrutin? TACK BJÖRNE!!!!! Men ny grafik drivrutin så helt plötsligt finnes vänteläge som alternativ när man skall stänga av. Och på energialternativ i kontrollpanelen finns numera att aktivera viloläge... perfekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts