Gå till innehåll

Efter ominstallation finns ej viloläge som option?


Nisse77

Recommended Posts

Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt?

Hej!

Du har väl laddat hem SP2 och SP3?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ominstallation av min WinXP på HP-Compaq nx9420 finns ej viloläge som option? Det finns enbart stänga av eller starta om i den normalt 3 alternativs läget. Först går man på Start>>Stäng av och där borde man få fram en 3 alternativ. Nu är mitt första alternativ ej enablat? Skall man ladda ner en speciell patch för detta eller är min WinXP CD-ROM på tok för gammal eller nåt?

Har du kollat att du har rätt grafik-drivrutin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Öppnas ett program från HP/Compaq då du öppnar Energialternativ? En del bärbara har egna program som tar över vissa funktioner från Windows

Nej, det är en windows dialogruta som öppnar med flikarna Energischema, Larm, Energimätare, Avancerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du har rätt grafik-drivrutin?

TACK BJÖRNE!!!!! Men ny grafik drivrutin så helt plötsligt finnes vänteläge som alternativ när man skall stänga av. Och på energialternativ i kontrollpanelen finns numera att aktivera viloläge... perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...