Gå till innehåll

Colermaster Nvidia Edition - Kylning


Recommended Posts

Hej

Lättast och förstå hur jag menar är att gå in och titta på: CM 690 NVIDIA Edition - Cooler Master

Idag har jag fläktarna som står där + CPU fläkt på heatsinket en Noctua NF-P12. Jag vill ersätta dessa fläktar helst med några automatiska efter hur tempen är dock inte CPU fläkten!

Det finns möjlighet för två fläktar på "topen" men min tanke är att sätta en 140mm ovanför minnena. Räcker det om man har en 120 bakåt eller anser ni att man nbehöver två 140mm på toppen?

Fungerar Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm för moderkorts styrning av fläktarna eller finns det bättre fläktar?

Finns det inga fläktar som kopplas till en tempsensor i chassit och på det sättet automatiserar styrningen efter tempen i datorn?

Vad rekommenderar ni för 140mm då?

Vad anser ni om Noctua fläktar? Anser ni att jag kan fortsätta köra med Noctua fläktar i chassit, vilken modell iså fall?

Är passiv kylning ett alternativ till fläktar?

HDD kylning:

HD-kylare Zalman ZM-2HC2, kommer den inte avge mer värme till omgivningen än om man har en fläkt som blåser på HDD?

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...