Ellech Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Har lånat en dator under tiden min gamla är på reparation. På min gamla kunde man hålla CTRL nedtryckt under tiden man markerade eller flertal celler som inte låg bredvid varandra. I det senare fallet använde man shift och markerade flera celler bredvid varandra (detta fungerar på min lånedator). Min fråga är är var jag kan ändra inställningarna för att kunna markera flera celler till exempel varannan kolumn i ett excelark? Har tittat i "Excel alternativ", men hittar inte det där. Logiskt sett borde en sådan inställning justeras där tycker jag Tacksam för hjälp Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Hur man markerar en eller flera celler i Excel har inte ändrats sen v2.0. En kombination av CTRL och SHIFT är allt du behöver. (Det har inget med datorn att göra) /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted June 23, 2010 Author Share Posted June 23, 2010 Har försökt denna varianten också, men det fungerade inte, inte heller AltGr. Ledsen finns det några andra förslag? Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Går det inte alls att markera skilda celler? Kan tangentbordet vara trasigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted June 23, 2010 Author Share Posted June 23, 2010 Det var tangentbordet som var trasigt. Tack ändå! Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts