manix Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Hej, Jag vill koppla upp mig mot min win7 (minipc med win7 professional) dator från en pekskärm (win me) med remote desktop men uppkopplingen går inte, felmeddelande: "The connection was ende dbecause of a network error". Jag har skapat ett adhoc nätverk med bara pc:n och skärmen och kör på fasta ipadresser och både skärm och pc kopplar upp sig på nätverket och det går att pinga från båda håll, men vid själva remote desktop uppkopplingen går det inte från något håll. Tips anyone? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Hej, båda datorerna kör Proffesional? Du kan inte ansluta till datorer som har Home Premium eller lägre version av Windows 7, om det är frågan här? http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Remote-Desktop-Connection-frequently-asked-questions Annars kanske det finns ngt tips här. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Win ME som i Windows Millennium? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts