Gå till innehåll

Problem med skrivarinstallation


polk

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej

Försöker inst. HP's skrivarprogramvara på min nya win7HP64dator men får ett felmed.som lyder: se skärmklippet.post-4667-018311500 1278218606_thumb.png

enhet L antar jag syftar på min hd på servern som jag har alla progs på men jag har provat att stänga av servern,laddat ner progget igen och installera igen men får samma felmed.Har även stängt av antivirus och brandvägg men utan lycka.Har försökt söka på hp's sida men hittar inget matnyttigt

Va gör jag för fel?

EDIT:Får fram den här felloggen

post-4667-072715300 1278219612_thumb.png

Redigerad av Manneman
Redigerat rubriken... Det ska vara lätt att förstå en rubrik!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej

Inget svar på din fråga men iallafall :)

Undrar om du verkligen behöver installera någon programvara över huvudtaget...

Jag har pluggat in 5 skrivare i min dator och det installerar och drar igång själv och jag har W7x64

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du behöver inte installera HP:s programvara överhuvudtaget. Slå bara på skrivaren och stoppa in USB-kontakten baktill så hittar Windows 7 drivrutinerna själv. har själv en 6 år gammal HP PSC 2355 All in One scanner/skrivare, där Windows 7 hittade både drivrutinerna för scannern och skrivaren. Smidigt!

Så strunta i HP-skivorna!

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag glömde visst skriva att det är en multiskrivare med skanner som jag använder ibland och då behöver man väl HP,s program eller?

Den är även inkopplad på nätverket ej med usb.

Ursäkta att jag glömde ge er all info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag glömde visst skriva att det är en multiskrivare med skanner som jag använder ibland och då behöver man väl HP,s program eller?

Den är även inkopplad på nätverket ej med usb.

Ursäkta att jag glömde ge er all info.

Det du behöver för att skanna är en twaindriver, jag tog min från ett program som heter Vuescan. http://www.hamrick.com/

Med en twaindriver så kan du skanna med alla program som har stöd för twain. Photoshop t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du behöver för att skanna är en twaindriver, jag tog min från ett program som heter Vuescan. http://www.hamrick.com/

Med en twaindriver så kan du skanna med alla program som har stöd för twain. Photoshop t.ex.

Tack men det verkar vara betalprog och det vill jag inte ha,har ingen lust att betala för nåt som jag kan få gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack men det verkar vara betalprog och det vill jag inte ha,har ingen lust att betala för nåt som jag kan få gratis.

Stämmer, men jag använder bara drivrutinen som kommer från Twain Working Group och är freeware. Programmet har jag avinstallerat.

Tyvärr så verkar HP ha slutat med sina basic drivers som också fungerade, nu är det allt eller inget.

Om du talar om vilken skrivare du har så kanske vi kan leta reda en fungerande drivrutin.

Redigerad av singlemalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer, men jag använder bara drivrutinen som kommer från Twain Working Group och är freeware. Programmet har jag avinstallerat.

Tyvärr så verkar HP ha slutat med sina basic drivers som också fungerade, nu är det allt eller inget.

Om du talar om vilken skrivare du har så kanske vi kan leta reda en fungerande drivrutin.

Jag har en Photosmart 5180.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Kollade dom men ingen lösning.

Du skulle kunna testa med den här, en Basic driver för C5180. http://www.opendrive...e-download.html

HP verkar ha slutat helt med sina basic drivers av någon anledning.

Ja den funkade så att jag kunde lägga till skrivaren men kan inte skanna då det inte inst. lösningscentret som behövs för att skanna.

Windows Faxa och Skanna? Funkar med min gamla Lexmark, behövs ingen extra programvara.

Funkade tyvärr inte då den inte verkar hitta nätverksskrivare.

Kan man prova med 32bits progget ??

Redigerad av polk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...