swag Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 hotmail inställning i mobilen sony ericsson satio. skulle vilja ha hjälp med vilka inställningar man ska ha för att kuna skicka och läsa hotmail i mobilen. om detta nu går . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Du skapar väl bara ditt konto i mobilen (username/mailadress & password sen ska den väl söka upp inställningarna automatiskt via nätet... eller är jag helt ute på promenad!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Detta kanske kan hjälpa: Det går att konfiguera din Sony Ericsson Satio med Hotmail via den inbyggda E-postklienten. Följande information behöver konfigureras: POP3-inställningar: Inkommande POP-server: pop3.live.com Inkommande POP-port för e-post: 995 POP SSL krävs: Ja Användarnamn: Ditt Windows Live ID (t.ex. example555@hotmail.com) Lösenord: Lösenordet som du använder för att logga in på Hotmail Utgående SMTP-server: smtp.live.com Utgående SMTP-port för e-post: 25 eller 587 Autentisering krävs: Ja (din Windows Live ID och lösenord) TLS/SSL krävs: Ja (välj TLS om det är tillgängligt, annars väljer du SSL) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Det kan vara så att du bör ha ett PLUS konto för att detta skall fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 (edited) jo jag har plus konto (tror jag) ska köra alla inställningar igen och se saken jag kan ta emot men inte skicka så det måste vara någon inställning känns det som ju Edited July 9, 2010 by swag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 jo jag har plus konto (tror jag) ska köra alla inställningar igen och se saken jag kan ta emot men inte skicka så det måste vara någon inställning känns det som ju Skulle kunna vara portarna som spökar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 tack för hjälpen nu funkar det .det va en inställning som skulle vara välj TLS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts