thek Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Hej För ett tag sedan skrev jag hit och fick hjälp med att spara energischema (när datorn ska stänga av skärmen, försättas i vänteläge etc). Man fick fylla i det varje gång man startade om datorn. Jag fick då tipset att gå till kör>powercfg/RestoreDefaultPolicies och då fungerade det. Nu har jag ominstallerat windows xp och samma sak händer igen och denna gång säger datorn att den inte hittar powercfg..... Jag har adminitratörrättigheter etc. Vad göra? Kan nån hjälpa mig´? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Antagligen är det fel på sökvägarna, vilket låter en aning oroväckande eftersom powercfg återfinns i c:\windows\system32-katalogen. Fungerar det om du kör just "c:\windows\system32\powercfg.exe" istället för bara "powercfg"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thek Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Nej Tyvärr. Det blixtrar bara till en svart skylt, men inget felmeddelande kommer upp i alla fall som säger att den inte kan hittas, men det funkar ändå inte. Ha det gott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts