Sehnsucht Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 varför byter Windows automatiskt enhetsbokstav på enheter utan att man kan göra något åt det? Hade en enhet E:,men när jag satte i en mp3-spelare som blev den enhet E: istället. Följden blev att alla bibliotek jag har inte gick att hitta eftersom datorn letade efter enhet E:,och hårddisken som allt ligger på fick helt plötsligt heta F: Detta är den största negativa saken hittils av ett annars perfekt os. tips?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zub Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Var Enhet E inkopplad när du satte i mp3 spelaren ? Annars så finns det ju inget som liksom låser enhetsbokstaven, då får mp3 spelaren den första lediga enhetsbeteckningen som inte är upptagen just då. Du kan styra vad enheterna heter i datorhanteraren, Dator---högerklick välj hanter------lång ner diskhantering, välj den hårdisk/partition du vill ska vara E högerklicka och välj enhetsbokstav typ, så ska det nog lösa sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted August 30, 2010 Author Share Posted August 30, 2010 ja,den var ju inkopplad och hette e: sedan kopplade jag in mp3 spelaren och då blev den helt plötsligt e: men så länge det fungerar att hitta all info på disken så spelar det ingen roll vad den heter. stöter jag på patrull så skall jag kolla tipsen du gav mig. tack för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts