Gå till innehåll

[LÖST] Kan inte öppna foton i Facebooks fotoalbum


Sir_N

Recommended Posts

Kämpar med en bekants tonårsdator som beter sig märkligt. Först var tonåringens (begränsade) kontoinloggning jätteseg, städade samt flyttade bort en massa filer från skrivbordet. Ett antal MP3-filer innehöll ej tillåtna tecken (typ arabiska), döpte om filerna. Sedan uppträdde datorn avsevärt normalare.

Ett problem återstår, det går inte att öppna foton i Facebooks fotoalbum, det blir bara timglas i all evighet. Ingen hög processoraktivitet, bara några procent.

Uppdaterat IE till V8, ingen skillnad. Ominstallerat flash, ingen skillnad. Installerat Firefox 3.6.9 = samma fel.

Datorn har F-Secure 2010 sedan ca ett halvt år, problemet med FB kom för 5-7 dagar sedan och det är samma fel både på konton med administratörsrättigheter som på de med begränsade rättigheter.

Allt annat tycks fungera normalt. Nu har jag helt slut idéer, har du några??

/Sir_N

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det sker i bägge, prova inaktivera f-secure eller annat "internet security" eller brandvägg och kolla om det gör någon skillnad,

Kolla även ev betrodde / blockerade sidor om http://sphotos.ak.fbcdn.net/ är blockerat, eller liknande (från den adressen facebooks bilder laddas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i prick "si3rra"! Fast jag löste det innan jag läste ditt svar...

Jag fick sent omsider tag i rätt lösenord för F-Secure och då såg jag att föräldrakontrollen stod i läge "Tonåring". Ändrade till "Förälder" och då funkade FBs bildhantering. Troligen så har F-Secure skärpt tonåringsreglerna via någon uppdatering och orsakade detta problem.

Varför tonåringsinställningen stoppar FB från att öppna bilder i albumet, förstår jag inte!

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övernitiska säkerhetsprogram :)

Ja jo men kan ju säkert finnas bilder på facebook som inte är lämpade för barn.. är väl så dem tänkte..

Men man tycker ju att användaren borde informeras om när någonting blockeras..

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...