Bear Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 (edited) Vi har tre av fyra möjliga ingångar i bruk på switchern . Båda Datorerna med W7 Home och en med W7 Professional fungerar alldeles utmärkt , men musen och tangentbordet vill inte starta via switchern men fungerar alldeles utmärkt på skärmen via switchern och fungerar med en annan mus och tangentbord direkt till datorns egen USB , när vi kör alla tre, två W7 och en Vistadator samtidigt i switchern , Aten Master View USB 2,0 DVI Dual Link. Vi vill ju ha även få Vista-datorn att fungera bra i switchern . Edited October 13, 2010 by Bear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Tråden har startats i två olika kategorier... jag raderar den ena. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bear Posted October 13, 2010 Author Share Posted October 13, 2010 (edited) Du raderade den i Vista , men här var det ju Vista som krånglade och ingen här har svarat. Kanske ni inte kan eller hur ligger det till. Edited October 13, 2010 by Bear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Korspostning är inte tillåten och jag raderade helt enkelt en av trådarna då det inte kommit några svar i någon av dem. Jag flyttar gärna tråden till Vista-kategorin i stället Gällande din fråga så kan det bero på att det inte är en så vanlig konfiguration... att använda en Switch menar jag. Ha tålamod så kommer det säkert förslag på lösning... Har du provat att byta portarna och uteslutit att det är något fel på Switchen? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bear Posted October 24, 2010 Author Share Posted October 24, 2010 (edited) Korspostning är inte tillåten och jag raderade helt enkelt en av trådarna då det inte kommit några svar i någon av dem. Jag flyttar gärna tråden till Vista-kategorin i stället Gällande din fråga så kan det bero på att det inte är en så vanlig konfiguration... att använda en Switch menar jag. Ha tålamod så kommer det säkert förslag på lösning... Har du provat att byta portarna och uteslutit att det är något fel på Switchen? För dom som använder den över hela världen är det ju inte någon ovanlig konfiguration // Manneman För dom som använder den över hela världen är det ju inte någon ovanlig konfiguration. Jag har gjort uppdatering av firmware med hjälp av vår kontorsdator som har serial ports Jag tror att det är en konfigureringsfråga i alla tre eller fyra datorerna där jag också måste kolla om dom eropeiska inställningarna för keyboards inte är lika som amerikanska keyboards och får kanske ordning nu om jag konfigurerar varje dator för sig igenom switchern med hjälp av Hotkeys från Mac översatta till PC Edited October 24, 2010 by Bear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts