DatorNördarnasKonung Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 (edited) Jag älskar min dator, den har ATI Radeon RV280 grafikort med 128MB kapacitet, nog för aero. Men jag kan inte hitta några drivrutiner någonstans! Jag kör Windows 7 Ultimate 32-bit (x86) Edited October 22, 2010 by Manneman Läs forumreglerna... vårdat språk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 (edited) */ ovidkommande efter redigering av trådstart /* Finns sätt att aktivera AERO, dock stödjs detta EJ och det gör på egen risk, och jag vet inte vilka problem som kan uppkomma om man gör detta. Men gå in på google och sök efter t.ex "hack to force aero in windows 7". Edited October 22, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Har slagit ihop tråden med en annan du skapat. EN tråd per fråga/problem! Efter en snabb sökning på ditt kort (chip) så ser jag att det har stöd för DirectX 8, för att köra Aero ska grafiken ha stöd för DirectX 9. Grafikkortet måste också ha stöd för 2.0 pixel shader, vilket ditt inte har. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Finns sätt att aktivera AERO, dock stödjs detta EJ och det gör på egen risk, och jag vet inte vilka problem som kan uppkomma om man gör detta. Vad jag förstår så är detta en bärbar dator? Då är det verkligen en dålig idé. Är det en stationär dator med separat grafikkort så är det ju alltid kul att prova. Risken för problem är dock överhängande och var beredd på att inhandla ett nytt inom kort. Å andra sidan så kostar ett Aerokompatibelt grafikkort inte många hundringar idag om man inte är på jakt efter superprestanda. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DatorNördarnasKonung Posted October 22, 2010 Author Share Posted October 22, 2010 Prövade med regedit och då fick jag problem med att starta datorn, så jag fick använda safe mode och ta bort det som jag gjorde. Tack ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts