blaq Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Jag har en liten fråga som jag vill få svar på innan jag formaterar min dator. På min dator har jag Windows 7 Home Premium. Licensen är ett "family pack", dvs ett paket med tre licenser på samma nyckel. Alltså kan man använda samma nyckel på tre olika datorer. Nu är det så att jag har använt nyckeln på min dator och min bror på sin dator. Alltså borde vi ha en licens kvar. Det som gör mig tveksam till att formatera på dirren är detta: när jag installerar Windows efter att ha formaterat, kommer jag då använda den sista licensen eller kommer det vara samma licens som tidigare, eftersom det är samma dator och jag inte har bytt någon hårdvara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Du använder samma nyckel som förra gången! Den nya omformaterade kommer inte att "förbruka" något... du får ha tre aktiverade på samma nyckel samtidigt. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaq Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Så alltså kommer inte den tredje licensen förbrukas, utan det kommer fortsätta vara som det är? Man använder alltså samma nyckel till tre licenser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Du kan använda licensen (nyckeln) aktiverad på tre datorer samtidigt. Installerar du om en av dessa så har du ju fortfarande bara två aktiverade. Dessutom har du ju inte ändrat någon hårdvara i datorn... Hittade detta: Am I limited to installing my Family Pack upgrades on just three PCs? You are limited to running the Famly Pack upgrades on three PCs at the same time. But as long as you uninstall or de-commission your Home Premium upgrade license on a PC first, you can re-install it on a different PC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaq Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Okej, tack så mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts