Gå till innehåll

Avaktivering av Family Pack-nyckel?


blaq

Recommended Posts

Jag har en liten fråga som jag vill få svar på innan jag formaterar min dator.

På min dator har jag Windows 7 Home Premium. Licensen är ett "family pack", dvs ett paket med tre licenser på samma nyckel. Alltså kan man använda samma nyckel på tre olika datorer.

Nu är det så att jag har använt nyckeln på min dator och min bror på sin dator. Alltså borde vi ha en licens kvar.

Det som gör mig tveksam till att formatera på dirren är detta: när jag installerar Windows efter att ha formaterat, kommer jag då använda den sista licensen eller kommer det vara samma licens som tidigare, eftersom det är samma dator och jag inte har bytt någon hårdvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda licensen (nyckeln) aktiverad på tre datorer samtidigt. Installerar du om en av dessa så har du ju fortfarande bara två aktiverade. Dessutom har du ju inte ändrat någon hårdvara i datorn...

Hittade detta: Am I limited to installing my Family Pack upgrades on just three PCs? You are limited to running the Famly Pack upgrades on three PCs at the same time. But as long as you uninstall or de-commission your Home Premium upgrade license on a PC first, you can re-install it on a different PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...