Gå till innehåll

IE 9: Hur prenumerera på RSS-strömmar från FeedBurner?


Kakmonster

Recommended Posts

Många här känner säkert till Googles RSS-tjänst Feedburner, med vars hjälp man kan konstruera RSS-strömmar i ett flertal olika varianter och utföranden. De bloggar och hemsidor som använder sig av Feedburner har i regel en länk till RSS-strömmen, men jag förstår inte hur jag skall göra för att påbörja en prenumeration på strömmen med Internet Explorer 9. Här är ett exempel:

http://feeds.feedburner.com/blogspot/MQiv?format=xml

Min fråga är alltså hur man säger till Internet Explorer 9 att inleda en prenumeration på ovanstående RSS-ström. Alla förslag på lösning mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det så du menar med en prenumeration, se bild, markerad röd fyrkant. Muspekaren på den oranga RSS iconen, klicka och sedan klart!

post-8087-0-80380300-1295195514_thumb.jp

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så du menar med en prenumeration, se bild, markerad röd fyrkant. Muspekaren på den oranga RSS iconen, klicka och sedan klart!

Hej och tack för svaret. Du har förstått frågan rätt, men tyvärr är det precis i ditt svar som skon klämmer. I Feedburners strömmar visas ingen RSS-ikon överhuvudtaget. Kontrollera länken så märker du problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret. Du har förstått frågan rätt, men tyvärr är det precis i ditt svar som skon klämmer. I Feedburners strömmar visas ingen RSS-ikon överhuvudtaget. Kontrollera länken så märker du problemet.

OK. Så blir det när man är trött & inte har rätt läsare heller. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://feeds.feedburner.com/blogspot/MQiv?format=xml

Min fråga är alltså hur man säger till Internet Explorer 9 att inleda en prenumeration på ovanstående RSS-ström. Alla förslag på lösning mottages tacksamt!

Gå till sidan ovan, tryck ned Alt-tangenten för att visa huvudmenyn i IE9, klicka på Verktyg-menyn, välj Feeds på denna sida och klicka på önskad feed. (Alternativt välj att visa verktygsfältet "Kommandofältet" (Command Bar) så finns den vanliga RSS-knappen där).

Redigerad av Magnus Simonsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till sidan ovan, tryck ned Alt-tangenten för att visa huvudmenyn i IE9, klicka på Verktyg-menyn, välj Feeds på denna sida och klicka på önskad feed. (Alternativt välj att visa verktygsfältet "Kommandofältet" (Command Bar) så finns den vanliga RSS-knappen där).

Tusen tack, Magnus. Båda alternativen fungerar jättebra. Det ena (att öppna menyraden och krångla runt i menyerna) är visseligen väldigt omständligt, och det andra sättet (att ha verktygsfältet "Kommandofältet" uppe) tar mer plats än jag vill offra på min 15"-laptop, men det fungerar åtminstone precis som du beskriver det. Jag hoppas dock att Microsoft fixat till "RSS-detekteringsfunktionen" bättre tills den färdiga versionen av IE 9 så man slipper gå de här vägarna. Tack, återigen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...