Gå till innehåll

Windows 7 + Microsoft Office Standard Edition 2003


Jejja

Recommended Posts

Jag planerar att skaffa en bärbar dator och då är programvaran Windows 7 utan E-mail-program och Office-programvara.

Kan jag använda mitt gamla MS Office Standard Edition 2003 i den nya datorn ???

Vilket E-mailprogram är bäst som gratis till Windows 7 ???

Kan jag använda Outlook 2003 som finns i Officeprogrammet ????

Jag är väl inte den bästa "nörden" är 68 år och har "lekt" med dator i c:a 10 år men har inte vågat göra några utsvävningar.....

Jag skriver lite grann, släktforskar och mailar hit och dit.....

Jejja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du kan använda ditt Office till Windows 7 beror helt på vilken typ av licens du har på just ditt Office. Har det en gång hört till en annan färdiginstallerad dator så kan du troligen inte det. Då är det troligen en OEM-licens, alltså är den bunden till en speciell dator. Å andra sidan är det bara att prova :lol: Inget illa kan hända mer än en avinstallation.

Du kan absolut använda Outlook 2003 men under förutsättning enligt ovan.

Det finns en del gratis mailprogram på nätet. Mozilla Thunderbird och Windows LiveMail är de två som är riktigt bra. Det sistnämda ingår i Windows Live paketet och kommer från Microsoft. Det innehåller lite annat gott från Microsoft som har tagits bort i Windows 7.

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!...

Ja det handlar fortfarande om vilken typ av licens du köpt. Är det en Retail kommer det vara OK. Är det en sk OEM kan det bli värre. Men som jag skrev i tråden... det är bara att testa. Det värsta som kan hända är att Microsoft inte låter dig omaktivera det. Nu är jag lite osäker på just Office 2003 om det verkligen fanns onlineaktivering på den.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Jag har kollat och det verka gå bra att använda mitt Officeprogram 2003 och där finns även Outlook Express som jag använt tidigare i min stationära dator. Jag har provat in en beg. bärbar dator och det gick bra !!!!

Jag har inte skaffat min nya bärbara än men det är bara en tidsfråga när man är en "Glad" pensionär.

Jejja /

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...