Gå till innehåll

Live mail i 2 datorer [LÖST]


Recommended Posts

Har en stationaär med W7 och en lap med W7.

Funkar det med att köra Windows Live Mail i båda så att alla mail kommer i båda eller bara i den man hämtar till först?

Ursäkta en dum fråga från en som inte är så hemma i det här. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett snabbt svar.

men vad menas med IMAP?

Hej,

Internet Message Access Protocol (IMAP) är ett protokoll som används för att läsa e-post från en emailserver.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du måste aktivera IMAP för din mail. Detta gör du hos mailleverantören. Funkar inte så bra med @hotmail och @live...

Har Telia.

Ska jag ringa deras support och få det aktiverat eller kan jag göra det online någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du göra själv... logga in på din webbmail och aktivera under inställningar. Visste inte om Telia hade IMAP men efter en koll på deras sida så verkar det som att det finns... https://forum.tewss.telia.se/topic/399-imap/

Tänk på att du måste ändra iställningarna i dina klienter för kontot från POP till IMAP

IMAP fungerar ungefär som en livesändning. Mappar som syns i din klient (t ex Live-mail) är samma mappar som finns på servern. Låter du ett mail ligga kvar ser det likadant ut oavsett vilken dator eller vilken klient du kollar mailen ifrån. Likaså om du tar bort ett mail från dator 1 så kommer det att försvinna från dator 2 osv osv

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får testa... jag använder inte Live Mail till min epost (IMAP).

Jag hade nog tagit bort ditt befintliga konto och skapat ett helt nytt... nackdelen med det är att dina befintliga mail kan försvinna (från epostprogrammet) om du inte tar backup på dem. Jag vet att när man skapar ett nytt konto så får man möjligheten att välja mellan POP eller IMAP.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...