ettvisningsnamn Postad April 2, 2011 Dela Postad April 2, 2011 Har tecknat avtal med comhem för höghastighetsbredband. Modemet är Netgear CG3100, via kabel. Problemet är att det inte funkar. Har ringt comhem, som försökt olika lösningar, men med inget resultat. Sista samtalet jag hade med comhem, så fick jag beskedet att dom tror att problemet är att en inställning på min dator eller nätverkskort som orsakar problemet, och att detta kan lösas genom att ringa Windows och be dom rätta till det. Men, min Windows XP är en OEM, och har därför ingen support. Undrar om någon kan hjälpa mig lösa detta problem. För tillfället har jag fortfarande tillgång till internet genom min gamla operatör, tele2, men det kan upphöra när som helst. Så skulle uppskatta hjälp så fort som möjligt. Tusen tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad April 2, 2011 Dela Postad April 2, 2011 hej. pröva att starta om datorn i felsäkert läge och funkar det där då är det någon inställning men funkar det inte där heller då har förmodligen Comhem inte släppt Nätverket för dig än, det kan ta några tim/dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Xomilpa Postad April 3, 2011 Dela Postad April 3, 2011 Jag använder Windows 7 för att köra mot CG3100 vilket fungerar alldeles utmärkt. Nu har du inte beskrivit vad det är som inte fungerar, men min gissning är precis som comhem säger, att du har något strul med nätverkskortet eller inställningarna i XP. Jag vill minnas att XP inte är så där riktigt användarvänligt när det gäller nätverk. Bästa vore om du hittade en bekant som kan titta i din dator. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.