Andreas Stenhall Postad April 13, 2010 Dela Postad April 13, 2010 Framför allt om du sitter på en IT-avdelning kan det vara av intresse att det med enkla medel går att anpassa informationen som finns i System med information om supportens öppettider, länk till en supportsida samt telefonnummer. Du konfigurerar detta enkelt genom att lägga till några registervärden samt en logga i BMP-format. Denna guide gäller för: Samtliga Windows Vista- och Windows 7-versioner. 1. Lägg till information Registerhanteraren De värden du ska lägga till återfinns i registereditorn, regedit.exe. I en företagsmiljö skulle jag rekommendera dig att skicka ut registervärdena med så kallade Group Policy Preferences, där du enkelt kan skicka ut och korrigera registervärden på flera datorer i en företagsmiljö med Active Directory. Det är informationen i System-egenskaper som vi kan anpassa. De värden som skall läggas till (eller ändras) återfinns under nyckeln: HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionOEMInformation De värden som ska läggas till ska alla vara "strängvärden" och följande värden kan konfigureras: Du kan lägga till sex informationsstycken, och notera att du inte behöver lägga till alla utan kan valfritt välja bland dessa. 2. Verifiera i "System" När du lagt in all information i registret enligt ovan så kommer slutresultatet att se ut som på bilden nedan: Ovan ser vi hur vi har anpassar System-egenskaper med information om vår egen organisation, tillsammans med vår logotyp. Visa hela artikeln Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.