Gå till innehåll

Nekad åtkomst i mappar


lera64

Recommended Posts

Har tappat tålamodet!! När jag skulle uppdatera min iPad fick jag först uppdatera itunes. När den nästan var klar hände något och uppdateringen bröt ihop och på köpet låste sig min iPad i läget att koppla till itunes. Nu har jag försökt att uppdatera, ominstallera, avinstallera, ominstallera etc etc., men får felmeddelande pga att jag inte har rättigheter i mapparna. Efter att ha letat här i forumet och på andra ställen gav jag upp och installerade itunes i en annan dator. Således funkar min ipad men den blev ju rensad då jag inte hittar några återställningsfiler för itunes. Det är dock ett biproblem. Problemet är nekad åtkomst till mappar. Jag har idag laddad hem ett program som jag skulle aktivera. Inga problem att ladda ner men när jag skulle starta det hade jag ingen åtkomst till det. Mappen där den ligger är tom (om man sveper över med muspekaren) men jag antar att den innehåller något. Jag kan dock inte göra något!!! Vet inte om ovan är mycket svammel men jag är frustrerad och kan inte skriva mer konkret än så här. Någon som har en lösning på mitt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej

I vissa fall när man installerar programvara i Vista ska man högerklicka på installationsfilen

och välja alternativet "Kör som Administratör" för att alla rättigheter etc ska fungera korrekt.

Du kan också välja att högerklicka på det installerade programmet som du vill starta och

även där välja "Kör som Administratör" vilket ger programmet högre behörigheter.

Hoppas att detta kan vara till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hakbr; Har provat men jag har svårt att ta bort gamla filer (efter flertal försök att installera itunes) som lägger sig i Program. Något måste ändå ha hänt eftersom det inte har varit problem förut. Kan det vara något fel i Windows installer package?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...