Gå till innehåll

Kan ta emot men inte sända mail i WLM7


lgidaz

Recommended Posts

Problemet finns på min frus bärbara, nyinköpta laptop. Tidigare fungerade allt perfekt. Vid något tillfälle var jag tvungen att återställa datorn till en tidigare tidpunkt, och förmodligen uppstod felet då.

Det yttrar sig i att när man skall ta fram Nytt mail, kommer meddelande direkt enl följande: "Ett fel uppstod när det här meddelandet skulle öppnas. Ett fel har uppstått. Försök igen".

Jag har gått igenom samtliga serverinställningar, och de är rätt. Felet måste ligga i Live Mail-programmet.

Kan jag bara ladda ner Live Mail-programmet igen utan vidare, eller måste jag först spara undan mailen och adressboken för att sedan lägga in detta igen? Var hittar jag i så fall mapparna för mail och adresser?

Nu har jag laddat ner WLM7 ovanpå det installerade, men ingen förändring. Jag gör ett nytt försök, där jag först avinstallerar WLM7 och sedan ladda ner det igen, så får vi se hur det går.

Jag laddar nu upp det felmeddelande jag får. Felmedd WLM7.docx

Det troliga är kanske ändå att felet ligger i WIN7-programmet, så nästa steg måste nog bli att återställa datorn till det skick den var när den köptes, men då ryker ju en massa andra program, och det vill jag helst undvika.

Leif

Redigerad av lgidaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde räcka att avinstalleta WL Mail, det går till så att du avinstallerar Essentials:

"Windows Live Mail is part of Windows Live Essentials. Run the uninstaller for Essentials, and you can choose which components to remove."

Exportera Mail och Adresser innan du avinstallerar, för säkerhets skull.

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Sir_N, jag testar det endera dagen, och återkommer med resultatet.

Jag har nu tagit bort WLM samt återinstallerat, och även reparerat det, men utan skillnad. Meddelandet "Ett fel uppstod......" kommer åter upp. Har utfört borttagning/nedladdning flera gånger. Är det verkligen så dj-gt nu att jag måste återställa datorn till ursprungsskick samt installera alla program igen?

Leif

Redigerad av lgidaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...