Gå till innehåll

står och snurrar


Sandstone50

Recommended Posts

Gomorron, egentligen 2 undringar

nr. 1 Det tar helt plötsligt otroligt lång tid för att öppna ny sida, oftast sitter jag med googles mail i bakgrunden, men händer ju ofta att man fill öppna en till sida i annat sammanhang, med OFTA står det och snurrar jättelänge innan det händer någonting.

Vad kan jag göra för att slippa detta, Har ju relativt ny dator, så man tror ju att den ska uppföra sej i allafall första året...

nr. 2

Om jag ska skriva ut ett Word dokument till PDF så är det numera ofta som programmet låser sej, uppgift om att det slutat fungera och det går inte att stänga av, helt låst, mycket irriterande då man måste ta sej tid att starta om datorn....

Säkerhetsprogram ger inga utslag om virus eller liknande

VAD göra ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kan vara så att servern svarar dåligt, att det är trångt på nätet eller så kan det vara webbläsaren som spökar. Testa annan webbläsare och stäng ner mailfönstret. Fungerar det bättre då så är det webbläsaren eller mailen som spökar.

2. Man kan spara som PDF direkt i Word 2010 men jag har också Acrobat X Pro som jag använder till andra jobb, men jag hade problemet jag med innan jag rev ut rasket och slängde in Acrobat på nytt och sedan har det fungerat. Kolla om det finns uppdateringar som den vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, måste kanske testa firefox i stället för expolorer då ?? för detta snurrande blir an ju snurrig av....

Fantastiskt vad man kan göra och inget vet man... spara som PDF i stället för att går till utskrivningsfunktionen,

jag säger då bara det, fantastiskt

stort tack, har just sparat ett dokument jag skrivit i woed, fantastiskt... :) :) :) :)

önskar dej en trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...