Gå till innehåll

En allvarlig stämningsansökan är inlämnad mot Symantec.


Recommended Posts

En man har lämnat in en stämningsansökan mot Symantec och hävdar att deras programvara använder skrämseltaktik för att lura konsumenter på pengar. Det är exakt samma taktik som falska antivirusprogram med skadlig kod använder för att bluffa ovetande datoranvändare på miljontals dollar varje år . Käranden, James Gross, hoppas att expandera rättegången till en grupptalan som kan leda till Symantec förlorar miljontals dollar.

Utgångspunkten för rättegången är ganska enkel: Symantecs Registry Mechanic fungerar precis som scareware/malware som dyker upp för att berätta att din dator är infekterad och att du måste skicka över dina kreditkortsuppgifter för att få datorn ren och skyddad.

Jag hoppas att "James Gross" har tänkt genom sitt beslut noggrant. Det är inte vem som helst som stäms. Det är Symantec.

Men jag hoppas att han vinner målet. Allt mitt stöd och beundran för ditt beslut.

Respekt........ Respekt..............

Mer information om stämningsansökan.

Källan är naturligtvis de bästa enligt mig Extremetech: http://www.extremetech.com/computing/113303-symantec-accused-of-malware-scare-tactics-to-sell-its-security-software

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.... jo det var en lustig stämning, vet inte hur allvarlig stämningen är men eftersom det kostar "flis" att stämma någon i USA om man har fel så är det tufft gjort.

Sen visste jag inte att Symantec förvärvat den värsta skiten jag provat någongång i en PC dvs Registry Mechanic...

"Njorton" har blivit bondfångare... ^_^

EDIT

Nyheten har också hamnat på högsta nivå bland internetblaskorna

http://www.forbes.com/sites/andygreenberg/2012/01/11/lawsuit-claims-symantec-scareware-warns-of-fake-threats-to-sell-upgrades/

Redigerad av plun
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...