Gå till innehåll

Kan inte få sidbrytningarna att bli där jag placerar dem i arket


Recommended Posts

Håller på och formaterar en utskrift. När jag sätter sidbrytningarna på ett speciellt ställe i arket flyttar de sig av sig själv.

Den flyttar sig ett par rader neråt.

post-11092-0-10705800-1326806952_thumb.p

Använder mig av skriv ut "markerat område" och har mer data under som jag vill vänta med. Kan inte få den att skriva ut enbart markerat område utan att den flyttar sidbrytningen ner under rubriken på nästa sida som är Banans skötsel brutit spelfrekvens.

Tacksam för lite hjälp /

Ellech!

Redigerad av Ellech
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du markerar utskriftsområdet och via meny "Sidlayout" / "Utskriftsområde" och "Ange utskriftsområde" och sen skriver ut. Det är så jag själv brukar skriva ut i excel, aldrig via "Skriv ut markerat område" i skrivarinställningarna. Då får du själv en möjlighet att välja exakt vilka rader du vill ha med på utskriften och det viktiga är att det fungerar.

Edit: Du kan se exakt vilket område som kommer med direkt i excelarket med hjälp av det streckade området . Du kan ställa in området så att det kommer på lagom antal sidor och ser ok ut i förhandsgranska.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De behöver du inte göra för du styr ju vilket område som ska skrivas ut via vilket utskriftsområde du har angett. Du har nog gjort något fel när du angett utskriftsområde för det är bara det området som du angett som ska komma med.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...