Gå till innehåll

Samsung Kies och Windows 8


hakbr

Recommended Posts

Hej hej.

Jag får inte Samsung Kies att fungera med Windows 8, någon som har provat och fått det att fungera?

(Ja, jag vet att Samsung Kies är ett uselt program men det är tyvärr fortfarande enda sättet att uppdatera en Samsungtelefon)… ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som att gå till en verkstad och säga "fungerar inte..."

Precisera gärna VAD som inte fungerar, typ programmet startar inte, programmet hittar inte telefonen, programmet går inte att installera etc. Tänk på att W8 bara är en consumer preview och inte på något sätt felfritt ännu- Vete tusanom jag ens skulle rekommendera KIES på W8 just nu öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Sorry, lite taskig formulering där...

Programmet startar inte alls längre (första gången startade det "lite" men fick ett meddelande om att programmet

stött på ett problem och måste avslutas, vilket det också gjorde). Nu kommer inte ens splashscreen för Kies längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte samsung kies fungerar under windows 8 eftersom det inte är byggt för det operativet dvs att man kan förvänta buggar eller att det inte kan köras alls .

saxat samsungs hemsida på de operativsystem som stöds för tillfället.

Windows data OS

Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32/64 bit stöds)

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej hej

Tack för tipsen, men jag hade redan provat dom varianterna.

Dock visade det sig att min Galaxy S2 fick ICS via FOTA (första gången FOTA fungerar för Samsung) så

nu kan jag slänga ut Kies för alltid... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...