Gå till innehåll

Bilder via e-post


Nailhead

Recommended Posts

Är ny på forumet så jag vill börja med att säga HEJ!

Min fråga är.  Det har blivit något fel med min funktion att skicka bilder via e-post.Är på Mina Bilder och klickar på en bild som jag vill skicka,markerar ok,sedan händer det inget mera.Innan kom det upp ett fönster med nytt meddelande som bilden redan fanns inlagd i.

Hur åtgärda felet? (Windows xp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Lite konstig beskrivning...... ;)

Om du startar OE som du förmodligen kör och Nytt medellande > Infoga > Bifogad Fil

vad händer då  ?

Annars direkt från bildmappen/filen > högerklicka och Skicka till  > E-postmottagare ?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Direkt från OE är det inga problem,det som inte funkar är att det går inte att göra bilderna mindre om man vill skicka flera stora bilder samtidigt (till dom som inte har bredband.)

Från bildmappen funkar det som så att > h-klick -skicka till -E-postmot-markerar gör alla bilder mindre-OK-sedan försvinner allt.

Bakom fönstret Skicka bilder via E-post ligger det ett annat fönster som heter  > skicka E-post där står det överföring förbreds. Men är det inte så att det skall komma upp Nytt Medelande istället för att allt försvinner,för så har det fungerat tidigare. Hoppas att jag är tydligare nu. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Okidok....... ;)

Om jag gör samma sak så rullar det på med följande OE meddelande i mailet:

Meddelandet kan nu skickas med följande bifogade filer eller länkar:

sample4.jpg

Obs! För att skydda mot datorvirus kan e-postprogram förhindra att vissa sorters bifogade filer skickas eller tas emot. Kontrollera dina inställningar för e-postsäkerhet om du vill veta hur bifogade filer hanteras.

Vad kör du för antivirus program..... ?  Kan vara nån spärr via det  ???

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Då har jag ingen aning............. ??? 

OE "dumpade" jag för längesedan och kör Thunderbird som standard, sedan kör jag

TrendMicros PC Cillin som skyddsprogram.  För mig funkar iaf bildhanteringen mot OE.

Kan inte heller hitta något vettigt om detta....

Här finns det mesta om just OE:

http://www.insideoutlookexpress.com/

Så om någon OE "freak" vet mer så  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...