Zimon Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Hej på er! Nu har jag tröttnat på denna ständiga återkommande problem som kommer upp i messenger. När jag tagit imot en fil så kommer det upp ett meddelande om att "denna filen är skadlig och har raderats osv osv" . Det är ju XP som tar bort det och då måste det ju finnas nått sätt att själv ta bort detta meddelanden på så man kan skicka vad man vill?? Plz help me! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Hej Vilken Messenger version kör du ? Finns lite olika sätt. Att zippa en fil funkar alltid. Problemet är alla som inte fattat det här med skyddsprogram och att Messenger då blir "dyngspridare" för allt av "busets" olika "skit" filer. Sedan har MS då även försökt förhindra mp3 spridning men det är en annan sak Om alla installerade antivirus, antispyware, brandvägg samt körde Windowsupdate så var det inget problem men nu gör många inte det............... > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zimon Posted March 18, 2006 Author Share Posted March 18, 2006 7.5 kör jag! Men, hmm..ditt svar gav ju inte direkt något svar så frågan är, vet du eller vet du inte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Hej Jo jag vet............. 1. Installera skyddsprogram som jag skrev......... samt alla dina kontakter likadant ! 2. Köra senaste Messenger 7.5, http://messenger.msn.se/Xp/Default.aspx 3. Via Messenger >Alternativ > Filöverföring, "peka" på ditt antivirusprogram som ska skanna filen. 4. Nu har då MS till och från blockerat vissa filtyper och det är ju bara att prova tex att ändra filändelse på en mp3a eller att zippa dito. 5. mess.be har mer info men steg 1 är det som är viktigt för att få slut på "dyngspridningen" via Messengers filöverföring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts