Strator Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Kan man inaktivera funktionen att nya programfönster som öppnas alltid flyttas i sidled till höger varje gång och varje nytt fönster som öppnas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opensource Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Du menar Windows standardbeteende för positionering av nya fönster. Det är programmet som bestämmer själv hur sina fönster ska positioneras vid start. Du kan skapa en genväg till programmet och där sätta vilket läge fönstret ska startas i. Minimerat, maximerat eller normalt. Normalt är det du inte vill ha. Jag gillar när program centreras på skärmen vid start, du kan kanske hitta ett program som fixar detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strator Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Ja, första fönstret är det inga problem med. Men öppna Utforskaren t.e.x., sen startar du 5st till så förstår du nog bättre vad jag vill åtgärda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opensource Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Jag använder inte Windows men är väl medveten om vad du menar. Ett fönster öppnas sen kommer nästa lite till höger och lite ner. Det kanske finns något registervärde man kan ändra eller kanske ha ett program som i bakgrunden centrerar fönster eller vad som helst. Jag vet inte riktigt mer än det där med genvägarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts