Gå till innehåll

Microsoft Surface Keynote (Microsoft plattorna)


johnh3

Recommended Posts

Gäst opensource
Postad (redigerade)

ClearType Display = Retna Display

VaporMg Case = Unibody

Surface = iPad

Bra videolänk men jag förstår inte hur Microsoft försöker övertala oss om att detta är något nytt? Jag kan engelska bra och slås av hur pass mycket total bullshit som de slänger sig med. Hela upplägget är en exakt kopia av WWDC med skillnad att man stammar och säger fel, Windows hänger sig, och allt man presenterar har funnits av andra tillverkare i flera år.

Surface är snygg och verkar praktisk men jag skulle uppskatta om de låter bli att försöka hjärntvätta oss att Microsoft är först. Så galet löjligt att påstå att Microsoft uppfann musen när alla vet att det var ett projekt hos Xerox. Vem bryr sig ens om vem som uppfann musen år 2012?

Och Microsoft är den enda tillverkaren som lyckas skapa ett system som har synliga glitchar i grafiken. Kolla när han fäster en Metro-app vid sidan om Office så flimrar skärmen till och man ser svart och vitt och blinkningar och icke-buffrade omritningar utan animation av något slag - något som var okej 1993 men inte i en "modern" tablet från 2012!

Man ser även hur texten som ritas med pennan flimrar och blinkar när han ritar, absolut värdelöst.

Redigerad av opensource
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu var de ju inte de riktiga versionerna som kommer att finnas ute i handeln, jag hade inte heller förväntat mig att beta versioner skulle funka perfekt. Man får ju ta såna här presentationer för vad de är. Ett sätt att väcka intresse för windows 8 och deras egna plattor.

Men det sätter ju press på HP, Dell, Acer och de andra att anstränga sig på sina egna Microsoft 8 plattor om inte annat.

De fick rätt bra kritik internationellt:

http://www.zdnet.com...g=main;carousel

http://reviews.cnet....CcarouselMain.0

Om man ser på SVD så hakade de bara upp sig på en kort miss under presentationen och skrev inte mycket i övrigt:

http://www.svd.se/na...pad_7288023.svd

För mig känns det inte som ett seriöst försök att beskriva plattorna och Microsofts strategi.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Man kan inte skylla på att Windows 8 inte är klart än. Inte när man befinner sig i ett stadie efter Release Preview och dessutom står och håller en live demo. Windows hängde sig mitt under presentationen och grafik blinkar och flimrar som vanligt i Windows. Det kommer inte att åtgärdas tills släppet, Windows har alltid varit fullt av grafiska glitchar och Windows 8 är inget undantag. Har provat Consumer Preview, Release Preview samt sett denna live demo. Alla versioner som visats upp har varit fullpackade med glitchar. Inget att hänga upp sig på kanske men när man står inför ett teknikskifte 2012 vill man inte ha animationer som blinkar svart och vitt och grafik som försvinner och blinkar till lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Jag hoppas du förstår att man photoshoppat in en bild av en Windows-blåskärm i skärmen på iPhone, men jag förstår din poäng och den är absolut giltig. Apple har haft felande produkter under WWDC många gånger så Microsoft är inte ensamma på den fronten. Det är väl mer hur man blir nervös och plötsligt byter ut Surface mot en ny utan att berätta att man har stött på problem - det blir en så uppenbar "sopa under mattan"-känsla över hela demon.

Det här med blinkande grafik och andra glitchar är däremot något vi kommer få se gott om i Microsofts produkter varesig det rör sig om alphor, betor eller släppta produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det återstår att se. Jag upplever min Nokia Lumia 800 som mindre buggig än mina två tidigare Android mobiler. Men det är ju som sagt ingen beta version.

Innan jag dömer nåt som tidigast kommer att finnas på marknaden i oktober så vill jag testa en MS platta i verkligheten först.

Min Windows 7 PC funkar utmärkt också. Var däremot värre med min XP då jag fick blåskärm och sånt ibland.

Så jag vill nog hävda att man fortfarande måste bedöma färdiga produkter oavsett om det är Microsoft, Apple eller Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...