Gå till innehåll

fsquirt.exe


LasseBT

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med en USB-bluetoothenhet.

För ett halvår sedan köpte jag en "Billionton" usb-bluetoothenhet på Clas Ohlson. Det var lita "bök" med att installera den (använda den medföljande mjukvaran). Det gick bättre att Windows fick upptäcka och installera den själv. Det har hittills funka skapligt. Jag har kunnat föra över filer o.s.v. trots att det ibland varit svårt att få kontakt mellan datorn och telefonen.

NU har det helt slutat att funka. Windows säger att "det har uppstått ett problem med fsquirt.exe" som måste avslutas. Jag har avinstallerat och återinstallerat enheten flera gånger utan positivt resultat. Bara samma "det har uppstått ett problem med fsquirt.exe". :-/ Datorn får kontakt med telefonen (nallen hittar datorn när den ska föra över en fil), men det går alltså inte att föra över någonting till datorn.

Telefonen funkar "klockrent" 100% korrekt med min andra dator. Även den har XP-home sp2, men har en inbyggd bluetoothenhet (det är en laptop). Därför tror jag att felet inte är telefonen.

Finns det någon som kan bistå med hjälp/idéer?

M.v.h.

LasseT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Clas Ohlson och Billionton kan kanske vara ett problem.......... :P

MS om det här:

http://support.microsoft.com/kb/883259

En bra bit ner även om Fsquirt.exe och filöverföring.

Drivrutiner Billionton  (halvsegt taiwan ställe   :-  )

http://www.billionton.com.tw/website/downl...step3.asp?id=29

Får du det inte att funka, klaga hos Clas Ohlson för de tar in mycket skrotfärdigt

"junk" från tex Taiwan.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomenvisst var det min misstanke att det var C-O's "junk". Jag tänkte bara OM det var så att det fanns ngt standardförfarande att utföra...

Det har ju gått ett halvår se'n jag köpte prylen, men klaga kan man ju.

Tack för upplysningen. Min misstanke har förstärkts när det gäller C-O och hårdvara till datorer...

Det får bli att skaffa ett annat bluetoothinterface.

LasseT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...