Gå till innehåll

Uppgraderingserjudande


cjb
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Ber om ursäkt om detta redan tagits upp tidigare, men jag har inte hittat tillfredsställande svar när jag bläddrat runt i trådarna.

 

1. Om man har en ogiltig version av win7 men vill köpa en laglig win8 kan man utnyttja något av dessa erbjudanden?

 

2. Enligt MS så skall man kunna installera win8 erbjudandet på valfri dator men endast ladda ner det på den dator som är berättigad till erbjudandet.

Jag förutsätter då att man kan göra en usb bootsticka från en iso fil och använda på valfri dator med tom hdd, eller är jag fel ute?

 

Om jag förstått det rätt så får man ingen iso fil med erbjudandet men kan skapa den genom att starta uppgraderingen och skapa en iso innan man gör uppgraderingen, uppgraderingen blir då inte heller slutförd på den datorn man gjorde det på?

Man få då också en iso på en full installation som man kan installera på en tom hdd?

 

3. Om datorn som är berättigad till erbjudandet har win7 32 bit, kan man på något sätt uppgradera till 64 bit versionen av win8?

 

4. Är det alltid win8 pro som gäller vid erbjudandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)

1. Tekniskt sett ja (enligt vissa webbplatser), men enligt licensavtalet är det inte tillåtet.

2. Du kan välja i uppgraderingsassistenten att spara ner ISO-filen och den kan du sedan använda på vilken dator du vill och installera på en tom hårddisk.

3. Om du  går igenom processen köper och laddar ner 32 bits, byter till en dator som kör 64 bitars och anger din licensnyckel där kan du ladda ner 64 bit. (kan inte garantera denna till 100% är som jag fått beskrivet för mig)

4. Ja

 

Glöm inte att du t.om 31/1 - 13 får Media Center tillägget gratis: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/feature-packs

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...