Gå till innehåll

Windows aktivering med SMS ?


jarru

Recommended Posts

Har "Maximum unlock exceeded". Telefonaktivering fungerar inte.

Alternativet SMS,, alla nummerkoder separerade med [mellanslag] eller i en följd ?
Mer information utöver nummerkoderna ?

Edit:
Såhär ligger det till, jag ska mata in 54 siffror på mobiltelefonen, och det enda som händer är att
jag får prata med en telefonist som knappt kan höra mig. Har provat detta flera ggr.
Det finns olika anledningar till varför det inte fungerar, och har därför ställt frågan om SMS eftersom
den finns som en valmöjlighet enligt "slui 4.exe". Har även testat med att skicka sms, dock utan svar..

Att supporten hos Microsoft tar 665:- SEK för ett ärende är en sak, men jag kan köpa 2st. Windows 8 med dricks för de pengarna.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova ringa Microsoft Produktaktivering från en annan telefon, har aldrig haft några problem att prata med dem.

Antar att det du ska göra är att Aktivera din Microsoft produkt inte "re-arm" (förlänga utvärderingstiden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@si3rra
Jo, aktivering är det frågan om (fel av mig, ändrar rubriken), men gränsen för antalet aktiveringar har nåtts.
Det är inget fel med telefonerna eller problem med Microsoft,, har dålig telefonförbindelse helt enkelt.

Eftersom möjligheten att använda sig av sms finns, så vore det bra att veta hur gå tillväga,

det kan vara någon annan som behöver använda sig av det.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den automatiska aktiveringen fungerar inte, och inte heller den "vanliga"-telefonaktiveringen (automatiska där man knappar in sitt installations ID) så tror jag inte SMS-aktivering kommer fungera heller, utan när man nått den gränsen så måste man nog prata med någon.

Vilken produkt gäller det?

(hittar tyvärr ingen information ang aktivering via SMS-tjänst för vi pratar väl inte "Systems Management Server" här)

 

post-6791-0-65105200-1359523557.png

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Vista jag försöker att aktivera. Har haft samma problem tidigare, dock med en annan version, då fungerade det
med att prata med en telefonist. Men nu fungerar det inte tack vare "hörbarhet-nolla".

Har lyckats komma såpass långt att jag fick 7 siffergrupper av 8, då avbröts samtalet. :wacko:

Har letat på nätet om sms-aktivering, det enda jag lyckades att hitta om det var att någon hade gjort så, men inte hur..
Tydligen verkar inte alla windowsversioner ha den funktionen med sms, kanske endast är avsett för Vista ?
Telefonnumret (+44,,,) för sms verkar fungera iaf. eftersom meddelandet blir skickat.?

Egentligen är det inte så stort problem för mig, men det vore smidigt om det fungerade med sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna: http://cdn.geckoandfly.com/wp-content/uploads/2010/02/windows_7_phone_activation_code_how3.jpg

Kan väl vara 2 problem det första att +44 är Storbritannien och du (antar) att du är i Sverige, vad jag kan se så finns INTE metoden med SMS tillgänglig för användare i Sverige (+46)  alternativt skulle kunna vara att ditt abonnemang / kontantkort inte tillåter dig att skicka sms till utlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lustigt, +44..  är numret för SMS som kommer upp i Aktiveringsklienten "slui 4.exe" och för Sverige, tycks vara samma nummer för Norden fö.
Kan skicka SMS, problemet är om det ska var 54 st. siffror i en rad,, eller 6 st. x  9 siffror, och behövs det mer info ?
Antar att det fungerar helt maskinellt, och troligen som du "si3rra" har gissat behövs det kanske pratas med en telefonist.

Märkligt att SMS numret kommer upp, och utan info hur göra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...