Gå till innehåll

CD/DVD-enheten fungerar inte


carjoh

Recommended Posts

Hej!

Upptäckte att min dators CD/DVD, inköpt för en månad sedan, inte fungerar. Har tittat på HPs support sida, varit inne i regedit men där var inga filer att rensa, avinstallerat, startat om datorn. Får då felmeddelande att installationen misslyckades. Ringde HP supporten som meddelar att han hittade inga drivrutiner hos dom för CD/DVD-enheten, så jag fick göra en fabriksåterställning. Och det vill jag helst slippa! Har precis fått in alla program jag vill ha, ska jag nu behöva börja om igen!!!! Jag litar inte riktigt på den där uppgiften från supporten och hoppas att ni experter här har en annan lösning.... :)

 

Enheten heter hp DVD A DS8A5LH. Kan man hitta drivrutiner någon annanstans? Sökte och hittar ju lite olika sidor, men funkar det även om det inte är HP s sida, är någon sida mer säker än en annan?

 

TACK på förhand!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsatte söka och hittade efter några timmar först att man skulle in i "regedit" och ta bort något och sedan också en "visningsvideo" . Vilket jag behövde! Gjorde efter den, höll andan att datorn inte ballade ur helt, avinstallerade enheten, startade om ...och nu fungerar det! 

Tur att jag inte gjorde en fabriksåterställning.....

 

Problemet löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...