Gå till innehåll

Vad delas i hemgrupp i Windows 7


göte
Gå till lösning Löst av göte,

Recommended Posts

Hej alla

 

Funderar på att skapa en hemgrupp för mina 4 datorer som alla kör W7.

Frågan är vad som kommer att kunna delas. På nätet har jag läst att allt som ligger i "Bibliotek"

kommer att kunna delas. Det är väl gott och väl MEN

 

Om man har extra hårddiskar installerade i några av datorerna - kommer man att kunna dela innehållet även på dessa via hemgruppen.

 

Glad fortsättning på Påsken

 

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det verkar vara lite påskstiltje här så bidrar jag iaf med en länk :)

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/homegroup-help#homegroup-start-to-finish=windows-8&v1h=win8tab5&v2h=win7tab1

Tack för svaret si3rra.

 

Dock tycker jag inte att det framgår helt klart om man kan dela även andra enheter än vad som finns i Bibliotek förutom Skrivare som behandlas separat i artikeln.

 

Det intressanta är ju om man kan se extra hårddiskar och dela dessa via hemgruppen.

 

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska du kunna men du måste välja dessa enheter/mappar/filer etc "separat " genom att högerklicka välja "dela med"

 

Hemgruppen har vissa standardalternativ du kan välja men utöver det kan du själv välja vad du vill dela med andra i nätverket.

 

Att dela ut hårdiskar fungerar på liknande sätt evl måste du gå in på "avancerad delning" för att ställa in det som du vill ha det.

 

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Att dela ut hårdiskar fungerar på liknande sätt evl måste du gå in på "avancerad delning" för att ställa in det som du vill ha det.

 

mvh alex

 

Tack det var just det jag ville få bekräftat innan jag tar bort min gamla nätverksdelning mellan två av datorerna  och ersätter den med en hemgrupp

 

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...