Gå till innehåll

Funkar inte med usbdisk


lellec56

Recommended Posts

Jag har en disk till min laptop och på den så har jag MS Works på som jag vill flytta över till min nya disk i laptopen och har skaffat ett externt usbkabinett. Efter montering av disken ock kopplat in den via usb så kommer jag inte åt den.

Ska man göra på ngt speciellt sätt för att komma åt den via kontrollpanelen. Ska tillägga att jag inte har ngn installationsmedia för MS Works och hur får man över hela programmet så att det fungerar rakt av?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man kan flytta MS Works så där utan vidare..... Dessutom är det ju gammalt, använd något annat istället... tex det inbyggda i det operativsystemet du har .... har man inte så stora krav på redigeringsmöjligheter så duger det gott...

 

http://www.ddwei.info/5/2012/04/ominstallation-av-Microsoft-Works-for-Windows-Vista.html    Kanske kan vara till hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man kan flytta MS Works så där utan vidare..... Dessutom är det ju gammalt, använd något annat istället... tex det inbyggda i det operativsystemet du har .... har man inte så stora krav på redigeringsmöjligheter så duger det gott...

 

http://www.ddwei.info/5/2012/04/ominstallation-av-Microsoft-Works-for-Windows-Vista.html    Kanske kan vara till hjälp

Nu hänger jag inte riktigt med hur du menar. På den nya disken så har jag Win7 hp och office 2010 installerat, var menar du att jag ska finna den möjligheten att tex göra tidrapporter, reseräkningar mm.

 

Hur ska jag göra för att få usb-disken synlig utan att det som ligger på den försvinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror kanske vi får klargöra lite vad det handlar om...

 

Först och främst... den gamla disken som du har monterat i ett kabinett, det är en gammal systemdisk? Det kan vara anledningen till att den inte syns i datorn. För att det ska funka måste du troligen aktivera den. Sök runt på forumet så hittar du gott om trådar som behandlar liknande problem och hur du kommer fram till en lösning.

 

OM det nu är som jag tror så menar du att du vill installera Works från en gammal Windowsinstallation? Det går inte! Du måste ha Works installationsskiva/skivor för att kunna installera det på en ny hårddisk. Det finns inga genvägar till det.

 

Är det så att du menar att du vill komma åt filer från din gamla hårddisk som är GJORDA i Works så är det första steget du behöver göra för att komma åt dem... aktivera hårddisken.

 

 

Ta en titt på denna artikeln och se om det ger något... var noga med att kontrollera NOGA vad du gör, så du inte förlorar data.

 

http://support.microsoft.com/kb/330140/sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...