Gå till innehåll

Visual Basic


plastiq

Recommended Posts

Har eller har haft problem med VB,, det går jäkla mig inte att avistallera det, det är ungefär som ett riktigt glukoshaltigt lim. Har testat med Revo och naturligtvis med windows egna produkter,, det sitter fast och .netprodukter blir en kvarglömma hursomhelst
Vad jag undrar över om någon annan har "råkat ut" för samma sak, det är inte ett jätteproblem. Admin  kan gärna flytta tråden om jag har placerat den alldeles galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka .Net produkt/produkter blir kvar? det finns mängder med olika versioner, som även används av andra program ex. Visual Studio.

 

Får du ett felmedelande när du avinstallerar, startar avinstallationsprogramet eller avbryts det ?

 

 

vad heter varianten av visual basic mer specifikt ? ex. Microsoft Visual Basic 2010 Express

 

alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har använt 2008, vet att det finns senare versioner. Jättesvårt att förklara men det blir rester kvar om man försöker att avinstallera, i princip får man rensa hela disken och installera om

 

 Edit :  Visual fungerar alldeles utmärkt annars,, och det beror lite på vad man  gör med datorn

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och funderar om jag skall installera VB, mina programmeringskunskaper ligger just nu på -1 på en skala av 1-10.
VB är annars väldigt festligt att använda och fungerar klockrent. Rensning av burken-datorn kommer i efterhand.

Jag frågar nog efter lite moraliskt stöd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ett litet sidospår, om man installerar bara  w7 utan sp via WU får man inte alla versioner av .net som man "normalt" skulle få via sp. Man får "bara".net versionen 4 istf. 3.5 +4. Om man däremot installerar VB får man hela klabbet ifrån ettan.

 

Funderade lite igen :

I det stora hela skulle jag nog köra allt igenom WU istf att vänta på burken som kladdar och försöker att installera och avinstallera olika sp .net versioner kontra "färskvara". Underligt, men burken får en annan fart dessutom,  och jag må ha fel

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...