Gå till innehåll

Samsung Galaxy Ace 4 låsa upp Root ( Löst )


Samuel_1975

Recommended Posts

Hejsan!

Ja undrar om nån vet om UnLockRoot har support för att låsa upp root på min nya telefon jag kommer att skaffa eller måste man väta ett tag innan det kommer ?,

Vill då inte göra fel så jag tycker att UnLockRoot är ganska lätt program, Lyckades öppna min ena telefon som va en Samsung galaxy s2,

Nån som har Samaung Galaxy Ace 4 är Model: SM-G357FZ och lyckats roota den nya telefon utan problem?

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga på XDA forumet istället... där kommer du att få svar som är betydligt mer direkta än här. Tror dock inte att det finns stöd för Ace 4 enligt deras hemsida.

 

Hejsan!

Jo jag titta på den hemsidan och det är fler som frågar efter support på den telefon de va jag läste så jag får vänta ett tag,

sedan har jag emailat UnLockRoot och för se om jag får något svar av dem,

För jag frågar här så är en del av er duktiga på saker ok ting som jag inte är,

Tack för hjälpen annars ok får vänta tills jag ser något nytt på XDA eller på UnLockRoot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken androidversion har du?

 

Prova att gå in på Towelroot.com via telefonens webbläsare. Där laddar du ner en liten app till telefonen som du sen installerar. Denna appen kör du sen och OM den funkar att roota din telefon så säger den det... kan den inte det så händer inget. Den ska funka på alla androidversioner som är kompilerade innan Juni 2014

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783157

 

https://towelroot.com/

 

 

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken androidversion har du?

 

Prova att gå in på Towelroot.com via telefonens webbläsare. Där laddar du ner en liten app till telefonen som du sen installerar. Denna appen kör du sen och OM den funkar att roota din telefon så säger den det... kan den inte det så händer inget. Den ska funka på alla androidversioner som är kompilerade innan Juni 2014

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783157

 

https://towelroot.com/

 

 

Mvh // Mange

 

androidversion 4.4.4

Jag försökte testa appen och den supportar ej min telefon ännu,

 

Tack annars för hjälpen och jag får nog vänta ett tag innan det kommer nån support till min telefon,

 

Jag tycker att man borde få en rootad telefon från början då man vill kunna ta bort skräp program eller onödiga uppdateringar i bakrunden som tar en massa onödigt minne med mera,

 

Mvh / Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag är glad som kunde Roota min Samsung idag och med KingoRoot som är ett bra och lätt program och fick vänta ett par månader och är ändå glad att det blev av :)

 

 

 

OBS! Glöm inte att inaktivera eller ta bort knox i samsung om ni ska roota samma model annars måste ni roota den igen och det finns en chans att det finns en till appa som ska bort då ja ej kan namet på det och är nästan helt löst så länge jag inte startar om telefon.........

 

Tipsa mig gärna så jag får en fast root på min telefon.......

 

mvh

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått root så kan du byta din Recovery till en Custom Recovery istället. När det väl är gjort så kan du t ex använda en nerstrippad ROM och flasha till telefonen istället. Det finns både moddade och stock ROM som har KNOX bortplockat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...