Gå till innehåll

google "play butik" app historik som ej stämmer


alex_m
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Under google play butik kan man klicka på mitt konto / installerade appar / alla och vad jag förstår se historik på alla de appar som installerats på ens android enheter.

 

 

Gällande mitt google konto finns där en mängd appar som jag mig veterligen aldrig installerat, dessa uppgår till 20+ st

vilket är ett ganska stort antal. (dessa är mestadels olika spel,whatsapp. etc)

 

har senaste året använt lumia telefon,  dock har jag vid tidigare tillfälle innan byte till lumia reklamerat 3 st android telefoner av samma model, dessa reklamerades utan återställning då de ej var startbara  "garanti ärende". tele2/comviq

 

 

Enda förklaringen jag kan komma på är att någon av mina reklamerade telefoner skulle vart aktiv efter reklamation, dvs gått ut till annan kund.

 

Alternativt 2 är att jag vid tidigare tillfälle haft någon "app" som laddat ner eller gjort reklam för dessa spelappar som finns i min google play historik.

 

 

 

Ens google konto är ju bundet till en rad av deras tjänster, ex gmail, youtube m.m

jag har inte märkt något konstigt där, utan det var främst under play butiken som jag reagerade då jag såg detta.

 

Om någon vet lite mer hur detta fungerar. får ni gärna skriva förslag på lämpliga åtgärder.

Nu har jag inget direkt hemligt då jag sällan använder googles tjänster. men lösenordet borde jag kanske byta ?

 

mvh alex

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...