Gå till innehåll

virus program &windows media player


Lenovo W8

Recommended Posts

kan det vara mitt virus skydd life safe - internet security som gör så att min windows media player slutat funka har windows 8.1 ?

 

Kan det även vara virus skyddet som gör att min dator lksom hänger sig efter en stund & då är hela bilden o alla sidor låsta så

jag blir tvungen att stänga av datorn helt o starta om den.

har windows 8.1 & kör med chrome webbläsare so standard

 

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova stänga av virus skyddet och se om det funkar då

 

Men personligen tror jag att det är något annat som spökar för dig

Har allrig hört någon som  har antivirus program som sabbar mediaspelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan väl knappast vara datorn i sig då jag köpte den i Maj så den är rätt ny

 

Nej är nog inte hårdvaran, är förmodligen något program som spökar

Tycker det är mer oroväckande att hela datorn fryser

 

Jag skulle föreslå att du sparar allt du är rädd om och gör en återställning

Om jag inte minns fel så har Lenovo en funktion för detta

 

Efter installationen så gå in kontrollpanelen och ta bort alla skräp program som Lenovo skickar med

Tyvärr så fyller Lenovo datorn med diverse skräp program.

 

Klarar du inte det själv så skicka mig ett PM så kan jag hjälpa dig

Kan fjärrstyra din dator om så behövs

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gjort 2 återinstællningar o datorn ændrade så jag skriver norskt æ istællet før svenskt så det ær mitt støsta problem nu 

har ændrat allt till svenska i språk ændringen men inget hjælper 

vet ejhur jag ska ændra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sidan har ej kommit upp alls under dom 2 återinstallationer jag fått gjort 

men skulle vilja göra en helt ren fabrksåterinstallation i denna dator men det står ej samma ang det som i min andra lap med W7 i.

så jag har ej vågat klicka på just det utan valt istället där det står att man kan återinstaälla utan att ens tex film,bilmappar eller likn försvinner.

i den andra står det att det som kan ändras är lenovo filen för själva datorn & då har jag blivit osäker är rädd för att jag ev. sabbar

nåt i systemet i datorn då.

men nu har jag lyckats få bort den norska stavningen men är ej helt nöjd där ändå eftersom det ska stå Sv o inte Swe nere i kanten på höge sida vid klockan  så när man loggar in får man klicka där o ändra till svenskan

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sidan har ej kommit upp alls under dom 2 återinstallationer jag fått gjort 

men skulle vilja göra en helt ren fabrksåterinstallation i denna dator men det står ej samma ang det som i min andra lap med W7 i.

så jag har ej vågat klicka på just det utan valt istället där det står att man kan återinstaälla utan att ens tex film,bilmappar eller likn försvinner.

i den andra står det att det som kan ändras är lenovo filen för själva datorn & då har jag blivit osäker är rädd för att jag ev. sabbar

nåt i systemet i datorn då.

men nu har jag lyckats få bort den norska stavningen men är ej helt nöjd där ändå eftersom det ska stå Sv o inte Swe nere i kanten på höge sida vid klockan  så när man loggar in får man klicka där o ändra till svenskan

 

Är ju en lätt lösning att klicka på sv

 

Ska du lämna in dator på någon firma så får du räkna med att det kostar mellan 750-2000 kr

Billigaste brukar vara dom som har sålt datorn till dig

 

Men jag hoppas att du fick till det som gjorde att datorn hängde sig och att media spelaren fungerar.

 

Om jag får veta hela modell betäckningen så ska jag kolla hur du gör en fabriksåterställning

Men först o främst spara allt du är rädd om på en USB sticka eller Usb hårdisk

Kolla gärna 2 gånger så allt är verkligen sparat

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fabriksåterställa Lenovo

Steg 1:  starta om datorn. Eftersom den startar upp igen, tryck och håll ner F8. Denna åtgärd kommer att ta dig till en meny "Avancerade startalternativ" i stället för den vanliga startskärm.

Steg 2: Avancerade startalternativ har ett alternativ för Välj den med piltangenterna på tangentbordet tryck sedan på Enter "Reparera datorn.".

Steg 3: Du kommer att bli ombedd att lämna språkinformation för återställning. Välj Svenska från meny eller önskat annat språk klicka sedan på "Nästa".

Steg 4: På nästa skärm, bör du se en "Lenovo Factory Image Restore" alternativet. Klicka här för att starta en återställnings fönster, klicka på "Nästa". På nästa sida kommer att fråga dig om du vill formatera om hårddisken och återställa systemet till fabrikåterinställning. Markera kryssrutan för att godkänna åtgärden, och klicka sedan på "Nästa" igen. Datorn ska nu gå vidare med en systemåterställning.

Resumé

Liksom alla andra Windows-datorer, Lenovo Windows 8 bärbara datorer inkluderar ett enkelt sätt att göra en systemåterställning. Följ stegen ovan för att återgå ditt system till fabriksinställningarna, om du behöver rensa din hårddisk eller hoppas att bli av med ett virus.

 

OBS Glöm ej backup före du gör detta

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...