Gå till innehåll

Hemgrupp problem


roffegust

Recommended Posts

Hej jag har gjort en ren insallation av win 10 på min dator och när jag skall lägga till datorn i hemgruppen så finns den inte se bifogad fil och det går inta att skapa en ny hemgrupp den datorn som den säger att skall ha lösenordet är denna som jag sitter på fins det något sätt att återställa detta

Roffepost-18456-0-95125300-1445082314_thumb.j

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort hemgruppen/gå ur hemgruppen på samtliga datorer i nätverket och börja om.

 

 

Jo så fick jag göra med en en gång förut.

 

Men en fråga si3rra?  Efter varje installation av Windows 10 så av någon anledning så är datorn på ett offentligt nätverk.

Men jag brukar lösa det med att gå med i en hemgrupp och då säger han att det inte går och då tar jag felsökaren på hemgrupp och till sist så föreslår datorn om att göra nätverket till privat och efter det så kan jag ansluta till familjens hemgrupp. Lite retande att Windows 10 gör så att den har ett offentligt nätverk efter installation.

 

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att min lapptop kan jag skapa en ny hemma grupp men inte på min stationära dator det är dn som har problem för den disken har rasat så ja kommer inte åt att gå ur Skumt

 

 

Kolla så att nätverket är privat annars går det inte skapa hemgrupp eller gå med i en

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är privat om du ser på bilden ja la upp så finns det en hemgrupp när jag går till hemgrupp på kontrollpanelen men den hittas inte för att det är skapat på denna datorn innan disken rasade och jag får inte upp något annat alternative än att ge lösenordet till den som inte exiserar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är privat om du ser på bilden ja la upp så finns det en hemgrupp när jag går till hemgrupp på kontrollpanelen men den hittas inte för att det är skapat på denna datorn innan disken rasade och jag får inte upp något annat alternative än att ge lösenordet till den som inte exiserar

 

 

Jo hade samma problem hemma

Jag fick gå ur ur hemgrupp på samtliga datorer

Efter det så skapade jag en Ny hemgrupp och anslöt alla datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett liknande problem, när jag till slut bytte namn på hemgruppen och  gjorde om allt från början så fungerade det. Det verkade som att hemgruppens namn av någon anledning var låst till första datorn, och inte kunde användas längre

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...