Gotte156 Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Hej alla! Sedan några dagar sedan kör jag wind 10 den nyaste versionen. När jag ska köra ner maskinen på kvällen verkar det så att "bakgrundbelysning" på tangenterna lyser fortfarande. På morgonen när jag ska sätta på maskinen har jag problem. Måste trycka några gånger på knappen "start" för att stänga av. Sedan trycka jag igen på startknappen och sedan startar systemen. Jag har en Dell Insperion som är ett år gammal. Vad kan det bero på? Tack för alla svar! hälsn Gottfried Quote
Snoffa Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Det verkar som du försätter datorn i någon form av vänteläge. Hur stänger du av datorn? Quote
Gotte156 Posted January 15, 2016 Author Posted January 15, 2016 Hej igen! Tack för svaret. Nej, jag "stänga av" genom att klicka på stänga av. Jag använder "ClassicShell" programmet. Nu har jag avinstallerad detta program och jag får se hur det utvecklar sig. Det verka så, som du skrev att PC gick i viloläge och inte stängdes av. Jag hade de nyaste vers. på "ClassicShell" installerad. Får se vad det blir. hälsn Gottfried Quote
yvkmug Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Det går att reglera vad som händer när man klickar på "Stäng av". Quote
Snoffa Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Det går att reglera vad som händer när man klickar på "Stäng av". Det där reglerar väl bara om man trycker på dom fysiska knapparna och inte mjukvaran. Quote
Gotte156 Posted January 16, 2016 Author Posted January 16, 2016 Hej Alla! Har avinstallerad ClassicShell och en ny installation. Har provad olika menu som finns i ClassicShell. Efter något provande funkar nu allt. Wind10 stängs nu verkligen av och alla bakgrundsbelysningen släcks. Detta var bara en inställnings av ClassicShell. Tack alla som har försökt hjälper till. hälsn Gottfried Quote
Recommended Posts