Cilva Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Hej, har just fått en ny burk med win 10, min fråga är, kan jag använda en hårddisk med win 7 och sätta den som master? Quote
si3rra Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 (edited) ja och nej, ja du kan koppla in en annan hårddisk med Windows 7 som master men 1. Varför vill du köra ett äldre operativsystem när du har ett modernt 2. Windows 7 (om det är installerad med annan hårdvara) kommer antagligen inte starta utan problem, om det startar överhuvudtaget. Edited January 19, 2016 by si3rra Quote
Manneman Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Utan några större utläggningar svarar jag blank NEJ. Du kan inte ta en befintlig Windows-disk från en annan dator, montera den som Master och starta datorn utan problem. Anledningarna är många och inte ens lönt att börja bena ut. Har du däremot en tom hårddisk och du installerar Windows 7 på datorn med den tomma hårddisken så kommer det naturligtvis fungera. Därefter kan du växla hur du vill. Quote
Recommended Posts