alex_m Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 (edited) hej har nyligen uppdaterat min sony z3 compact till senaste android marshmallow. resultatet blev inge bra, jag kan inte avaktivera brusreduceringen i denna version och det verkar som sony haft problem med detta. i tidigare version fungerade telefonen med brusreducering avvaktiverat. jag har använt sony companion verktyget men det ger ju bara möjlighet att uppdatera telefonen till den senaste versionen. Jag önskar tips om vilka verktyg för att flasha om telefonen jag skall använda som ni har erfarenhet av. har kollat lite hastigt på internet och det finns många program ,men vet inte vilket jag ska välja. tacksam för hjälp mvh alex jag önskar att nedgradera till kit kat svenska(passander version zony z3 compact),,om någon kan hitta var jag kan ladda ner den vore snällt Edited May 16, 2016 by alex_m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Idag den 19/5 har det släppts en uppdatering till z2 och z3 serierna, (23.5.A.0.575). Inte sett någon officiell lista med förbättringar men enligt kommentarer på nedanstående adress, citat "Noise suppression switch is back and they can hear me on the other end when I talk now!". ( http://www.xperiablog.net/2016/05/19/new-update-23-5-a-0-575-hits-the-xperia-z2-and-z3-series/ ) Så skulle nog rekommendera dig att först uppgradera och prova om problemet är löst innan du väljer att nedgradera dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts