Gå till innehåll

nedgradera/flasha android till tidigare version- sony xperia z3 compact ?


alex_m

Recommended Posts

Postad (redigerade)

hej har nyligen uppdaterat min sony z3 compact till senaste android marshmallow.

 

resultatet blev inge bra, jag kan inte avaktivera brusreduceringen i denna version och det verkar som sony haft problem med detta.

 

i tidigare version fungerade telefonen med brusreducering avvaktiverat.

 

 

jag har använt sony companion verktyget men det ger ju bara möjlighet att uppdatera telefonen till den senaste versionen.

 

 

 

Jag önskar tips om vilka verktyg för att flasha om telefonen jag skall använda som ni har erfarenhet av.

 

har kollat lite hastigt på internet och det finns många program ,men vet inte vilket jag ska välja.

 

tacksam för hjälp

 

mvh alex

 

 

 

jag önskar att nedgradera till kit kat svenska(passander version zony z3 compact),,om någon kan hitta var jag kan ladda ner den vore snällt

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag den 19/5 har det släppts en uppdatering till z2 och z3 serierna, (23.5.A.0.575). Inte sett någon officiell lista med förbättringar men enligt kommentarer på nedanstående adress,

citat "Noise suppression switch is back and they can hear me on the other end when I talk now!". ( http://www.xperiablog.net/2016/05/19/new-update-23-5-a-0-575-hits-the-xperia-z2-and-z3-series/  )

Så skulle nog rekommendera dig att först uppgradera och prova om problemet är löst innan du väljer att nedgradera dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...