Gå till innehåll

Uppdateringar fungerar inte


nillan

Recommended Posts

Efter omstart av Win 10 uppdatering, står följande:

Arbetar med uppdateringar, efter 48% och tidsåtgången är 35 min.

Sedan står datorn med svart skärm och den cirkeln snurrar fortfarande efter över 2 timmar.

Vad kan jag göra för att få uppdateringar att  installeras?

 

 

Var hittar jag listan på tidigare uppdateringar?

 

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, nillan sade:

Efter omstart av Win 10 uppdatering, står datorn med svart skärm och den cirkeln snurrar fortfarande efter över 2 timmar.

Vad kan jag göra för att få uppdateringar att  installeras?

Var hittar jag listan på tidigare uppdateringar?

 

 

Prova att starta om i Felsäkert läge, när det är gjort så starta om datorn igen.

Eftersom skärmen är svart så verkar det som att du måste göra det från inloggningsskärmen

HANS

 

Från Inställningar

  1. Tryck på Windows-tangenten +I på tangentbordet för att öppna Inställningar. Om det inte fungerar väljer du Start-knappen längst ned till vänster på skärmen och sedan Inställningar.
  2. Välj Uppdatering och säkerhet > Återställning.
  3. Välj Starta om nu under Avancerad start.
  4. När datorn har startats om och skärmen Välj ett alternativ visas väljer du Felsök > Avancerade alternativ > Startinställningar > Starta om.
  5. När datorn startats om visas en lista med alternativ. Välj 4 eller F4 om du vill starta datorn i felsäkert läge. Om du vill använda Internet väljer du i stället 5 eller F5 för felsäkert läge med nätverk.

Från inloggningsskärmen
  1. Starta om datorn. När inloggningsskärmen visas håller du ned Skift samtidigt som du väljer  Av/på Strömbrytarikon
    Strömbrytarikon
     
     > Starta om.
  2. När datorn har startats om och skärmen Välj ett alternativ visas väljer du Felsök > Avancerade alternativ > Startinställningar > Starta om.
  3. När datorn startats om visas en lista med alternativ. Välj 4 eller F4 om du vill starta datorn i felsäkert läge. Om du vill använda Internet väljer du i stället 5 eller F5 för Felsäkert läge med nätverk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Hans

Jag glömde skriva att jag stängde av datorn  efter de dryga 2 timmar (stationär) när jag sedan startade om datorn fick jag upp texten "återställer den tidigare versionen av Windows ....."

Nu när jag kontrollerar om det finns nya uppdateringar, så finns det inga står det.

 

Hoppas någon kan skriva vart jag hittar uppdateringarna.

 

 

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda den gamla standby "winver" verktyg för att hitta versionsnumret för Windows 10-system.För att starta den, kan du trycka på Windows-tangenten, typ "winver" i Start-menyn och tryck på Enter.Du kan också trycka på Windows-tangenten + R, typ "winver" i dialogrutan Kör och tryck på Enter. Den andra raden här kommer att berätta som bygger på Windows 10 du har.Återigen, är versionsnumret i form ÅÅMM, där 1511 innebär den 11: e månaden av 2015. -

http://www.yac.mx/sv/pc-tech-tips/windows/Tips_To_Find_Out_Which_Build_and_Version_of_Windows_10_You_Have.html

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

På denna sidan kan starta uppdatering direkt, eller ladda ner ett verktyg för att hämta ISO-filen, du kan dessutom  med hjälp av programmet bränna en dvd skiva eller föra över filen till ett USB-minne, ISO kan även startas direkt i Windows 10 för installation.

Om du kan och inte har för mycket installerat, så rekommenderar jag att du gör en ren installation

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...