nillan Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 (edited) Efter omstart av Win 10 uppdatering, står följande: Arbetar med uppdateringar, efter 48% och tidsåtgången är 35 min. Sedan står datorn med svart skärm och den cirkeln snurrar fortfarande efter över 2 timmar. Vad kan jag göra för att få uppdateringar att installeras? Var hittar jag listan på tidigare uppdateringar? Edited November 17, 2016 by nillan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvkmug Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 2 timmar sedan, nillan sade: Var hittar jag listan på tidigare uppdateringar? Inställningar > Uppdateringar och säkerhet > Uppdateringshistorik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 4 timmar sedan, nillan sade: Efter omstart av Win 10 uppdatering, står datorn med svart skärm och den cirkeln snurrar fortfarande efter över 2 timmar. Vad kan jag göra för att få uppdateringar att installeras? Var hittar jag listan på tidigare uppdateringar? Prova att starta om i Felsäkert läge, när det är gjort så starta om datorn igen. Eftersom skärmen är svart så verkar det som att du måste göra det från inloggningsskärmen HANS Från Inställningar Tryck på Windows-tangenten +I på tangentbordet för att öppna Inställningar. Om det inte fungerar väljer du Start-knappen längst ned till vänster på skärmen och sedan Inställningar. Välj Uppdatering och säkerhet > Återställning. Välj Starta om nu under Avancerad start. När datorn har startats om och skärmen Välj ett alternativ visas väljer du Felsök > Avancerade alternativ > Startinställningar > Starta om. När datorn startats om visas en lista med alternativ. Välj 4 eller F4 om du vill starta datorn i felsäkert läge. Om du vill använda Internet väljer du i stället 5 eller F5 för felsäkert läge med nätverk. Från inloggningsskärmen Starta om datorn. När inloggningsskärmen visas håller du ned Skift samtidigt som du väljer Av/på > Starta om. När datorn har startats om och skärmen Välj ett alternativ visas väljer du Felsök > Avancerade alternativ > Startinställningar > Starta om. När datorn startats om visas en lista med alternativ. Välj 4 eller F4 om du vill starta datorn i felsäkert läge. Om du vill använda Internet väljer du i stället 5 eller F5 för Felsäkert läge med nätverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 Tack för ditt svar om uppdatering men jag finner ingen rubrik Uppdateringshistorik för vad som är installerat på min dator. Var hittar jag det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 (edited) Tack Hans Jag glömde skriva att jag stängde av datorn efter de dryga 2 timmar (stationär) när jag sedan startade om datorn fick jag upp texten "återställer den tidigare versionen av Windows ....." Nu när jag kontrollerar om det finns nya uppdateringar, så finns det inga står det. Hoppas någon kan skriva vart jag hittar uppdateringarna. Edited November 18, 2016 by nillan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Historiken fins under Inställningar / Uppdatering Och Säkerhet / Windows Update / Uppdateringshistorik HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted November 19, 2016 Author Share Posted November 19, 2016 Tack för ditt svar men hur vet man vilken version av Win 10 man har? Om jag förhoppningsvis skall hitta rätt i listan som kommer upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Du kan använda den gamla standby "winver" verktyg för att hitta versionsnumret för Windows 10-system.För att starta den, kan du trycka på Windows-tangenten, typ "winver" i Start-menyn och tryck på Enter.Du kan också trycka på Windows-tangenten + R, typ "winver" i dialogrutan Kör och tryck på Enter. Den andra raden här kommer att berätta som bygger på Windows 10 du har.Återigen, är versionsnumret i form ÅÅMM, där 1511 innebär den 11: e månaden av 2015. - http://www.yac.mx/sv/pc-tech-tips/windows/Tips_To_Find_Out_Which_Build_and_Version_of_Windows_10_You_Have.html mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted November 19, 2016 Author Share Posted November 19, 2016 Tack, tack. Den senaste uppdatering är den 10/11. Så den sista nu gick inte, hur gör jag nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 På denna sidan kan starta uppdatering direkt, eller ladda ner ett verktyg för att hämta ISO-filen, du kan dessutom med hjälp av programmet bränna en dvd skiva eller föra över filen till ett USB-minne, ISO kan även startas direkt i Windows 10 för installation. Om du kan och inte har för mycket installerat, så rekommenderar jag att du gör en ren installation HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Stort tack för all hjälp Nilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 (edited) 5 timmar sedan, nillan sade: Stort tack för all hjälp Nilla Hoppas det löste sig för dig HANS Edited November 20, 2016 by Hanseg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts