Gå till innehåll

HTML 5 video


candela

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Den artikeln är från 2011, och det som står har inte hänt, och kommer nog inte att hända den närmsta tiden.

Dessutom fungerar tydligen ”MSE & H.264”. YouTube använder Media Source Extensions (MSE) om webbläsaren stöder det, och i många fall VP9 i stället för AVC/H.264.

Vad som kan ha hänt med din Chrome-installation kan jag inte gissa. En ominstallation kanske hjälper.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Tack för att du hörde av dig.

Har avinstallerat och gjort ominstallation ett antal gånger utan förändring. Varför Chrome inte funkar kan jag inte förstå, har ju tidigare i år funkat.

MSE funkar med H.264, liksom FF. 

Har försökt med både 64 bit och 32 bit med samma dåliga resultat. En återställning är knappast en lösning.

Återkommer om jag hittar någon lösning.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt intresse JoWa!

Tyvärr blev resultatet samma som förut. Varför just denna webbläsare drabbas av detta är ett mysterium.

Vill inte gärna gå in i registret då jag inte vet var jag skall lokalisera/ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det besked du får från https://www.youtube.com/html5 är inte alls vettigt. HTMLVideoElement sägs stödjas, men inget videoformat stöds där. 

HTMLVideoElement är endast en reservlösning för äldre webbläsare, och då Media Source Extensions, med båda videoformaten, stöds, skall Youtube fungera utan problem. Att det likväl inte går att använda Youtube är som du säger ett mysterium, eller ser åtminstone så ut. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det konstiga är att övriga webbläsare inte är behäftat med detta. När jag avinstallerat Chrome har jag även tagit bort webbinformation för Chrome. Har använt Revo uninstaller. Noga med att bara ta bort det som har med Chrome att göra

Gjort omstart av datorn och laddat ner Chrome 64bit och installerat. Likväl är felet kvar.

Fortsätter att söka.

Ha en bra dag JoWa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...