candela

Medlem
  • Posts

    411
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

7 Followers

About candela

  • Birthday 05/25/1937

Ytterligare profilinformation

  • Kön
    Man
  • Från
    Stockholm

Kontaktmetoder

  • Skype
    ryttis72

Recent Profile Visitors

14,659 profile views

candela's Achievements

(5/8)

  1. Problemet löst. Lade upp nya mappar och förde över innehållet från de felaktiga. Manuell korrigering. Men hur kunde det uppstå? /candela
  2. Hej alla vänner i forumet! Helt plötsligt dyker det upp svart markering runt bildmappar. Någon som har förklaring/lösning till problemet. Mvh candela
  3. Hej JoWa! Det löste sig genom att använda mig av Windows E-postprogram. Varken Outlook eller Thunderbird gick att få fason på. Menyerna du sände kände jag igen från föregående versioner av Windows 10, men kunde inte finna dem. Tack för ditt intresse att lösa problemet.
  4. Kan inte finna inställningar som du angivit. Känner mig vilsen. hoppas du kan lotsa mig rätt. Datorn som jag vill korrigera SMTP på är Windows 10 ver 2004. Går jag in på Thunderbird finns ruta Server för utgående e-post (SMTP) med följande fält: Beskrivning:............................................... Server: mailout.comhem.se Port:465 (standard: 465) Säkerhet och autentisering Anslutningssäkerhet: SSL/TLS (kan även välja Ingen,STARTTLS) Autentiseringsmetod: Ingen autentisering, Lösenord, krypterat lösenord, Kerberos/GSSAPI, NTLM Användarnamn: XXXXXXX@comhem.se Mvh candela
  5. Skall hjälpa en god vän med hennes e-post. Hon har köpt en ny laptop (ACER). Ta emot e-post går helt OK. Men att skicka blir knepigare. Min vän har Comhem som leverantör och jag har lagt in Thunderbird som e-post. När jag skall skicka ett mejl så får jag felmeddelande: "Det gick inte att skicka meddelandet. Den andra parten använder en version av säkerhetsprotokollet som inte stöds. Konfigurationen relaterad till mailout.comhem.se måste korrigera. Har varit i kontakt med Comhems support men de verkar inte veta hur man löser problemet. Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig. Mvh candela
  6. Bra! Prova länken. För mig fungerade Autologon utmärkt.
  7. Hej! Vet inte om ditt problem blivit löst. Jag hade samma problem och lösningen var Autologon. Försök med https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autologon
  8. Hej igen Cyntia, Har nu installerat om skrivaren med installationsskivan och allt funkar som det skall. Tack för tipset. Mvh candela
  9. Tack Cyntia, skall testa. candela
  10. Skall hjälpa en vän med hennes laptop. Vid uppstart kommer felmeddelande: Run DLL "Det uppstod ett problem med starten av C:\Users\xxxx\cnmss. Det går inte att hitta den angivna modulen" Är det någon här på forumet som har förslag på att avhjälpa detta? Mvh candela
  11. Tack Cecilia! Det hjälpte att stänga av genomskinlighetseffekter. /candela
  12. Sedan jag installerat Windows 10 Pro version 1903 så har startbilden blivit suddig. I övrigt fungerar allt som det skall. Är det någon här på forumet som har en lösning på hur jag återfår en skarp bild? Mvh candela
  13. Tack Cecilia, men det var inte vad jag tänkte. /candela