Deppodi Posted September 1, 2022 Posted September 1, 2022 Hej! 😀 Hur gör jag lättast om jag vill använda formeln =letakolumn och att kolumnindexraden ska flyttas dynamisk nedåt? Exempel: =LETAKOLUMN(B1;I1:L8;2;0) Om jag kopierar den här nedåt så kommer alltid excel att returnera radindex 2. Men jag skulle vilja att den returnerar radindex 2 när jag står på rad 2, och 3 på 3 osv.. Anyone? Quote
Solution MH_ Posted September 1, 2022 Solution Posted September 1, 2022 (edited) =LETAKOLUMN(B1;I1:L8;rad();0) Om du vill låsa områdena får du köra F4 och peta in $-tecken =LETAKOLUMN($B$1;$I$1:$L$8;2;0) Edited September 1, 2022 by MH_ Quote
Deppodi Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 27 minuter sedan, MH_ sade: =LETAKOLUMN(B1;I1:L8;rad();0) Om du vill låsa områdena får du köra F4 och peta in $-tecken =LETAKOLUMN($B$1;$I$1:$L$8;2;0) Perfekt, tack för snabbt svar 😀 Såg på YouTube att man kunde även kapslad in radnummer indexeringen i en match formel mot exempelvis siffrorna 1-100 om man vill att kolumnindexen skulle bli dynamisk. Men det här var mkt smidigare! Tack igen. Quote
Recommended Posts