Gå till innehåll

Import av kontakter från iPhone till Outlook 365


Gå till lösning Löst av Dimos,

Recommended Posts

Hej

Förut kunde jag synkronisera mina kontakter från iPhone till Outlook via iTunes. Nu hittar jag inte hur jag kan göra detta där.

Via icloud.com kunde jag dock exportera kontakterna till datorn som en vcf-fil, enligt instruktionerna från Microsoft  (markerat alla och exportera Vcard-fil till mappen Kontakter).
Därefter importerade jag vcf-filen till samma mapp och alla kontakter fick filändelsen .contact
Därefter exporterade jag alla kontakter till en csv-fil, som jag försökte läsa in den i Outlook. Men det går inte. Som målmapp i Outlook har jag markerat "Kontakter (endast den här datorn". Där stannar importen, dvs det går inte att trycka på Nästa-knappen, så jag avbryter efter en lång stund.

När jag försöker importera vcf-filen till Outlook-365 i stället (i datorn), så får jag in endast det första namnet (det finns drygt 100 st i filen).
När jag försöker importera csv-filen till outlook.com går inte heller (something went wrong). Fel format kanske?

Tacksam för förslag

Redigerad av Dimos
Komplettering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes hittade jag knappen Info och där fanns "Synkronisera kontakter med Outlook" !

När jag sedan klickade på Alla kontakter och Synkronisera, så togs bort alla mina kontakter från iPhone, utom 50 stycken!!!
Outlook uppdaterades dock inte med mina kontakter jag hade i iPhone.

Jag hade säkerhetskopior, både i iCloud och i datorn, men det går inte att återskapa från säkerhetskopian, pga att det saknas utrymme i iPhone, trots att jag har 11 GB ledigt av 64 GB totalt. Kan jag göra en ny synkronisering utan tex min musik, utan att mina 50 kontakter säkerhetskopieras? Jag vill ju få tillbaka ALLA mina kontakter från säkerhetskopian.

Rörigt?? Men tacksam för hjälp! 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Jag avinstallerade och avlastade mobilen av flera appar, så jag fick mera utrymme, som gjorde att jag kunde återskapa mobilen från säkerhetskopian!

Så nu är alla mina kontakter återställda. Denna gång tackar jag mig själv (!) men det var bra att kunna få ordning på mina tankar genom att skriva till forumet! Men var försiktiga med att att överföra kontakterna från iTunes till Outlook i datorn.

Tack

Redigerad av Dimos
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten fortsättning på "min lösning" i föregående inlägg jag skrev igår, vill jag säga att inte alla kontakter överfördes. Det fattades en hel del, som jag behövde överföra från min frus mobil, som tur var. Så nu har jag skapat ett nytt ämne: "iCloud visar inte alla mina kontakter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lösningen" som jag markerade ovan gällde inte det problem jag beskrev initialt i detta inlägg:
"När jag försöker importera vcf-filen till Outlook-365 i stället (i datorn), så får jag in endast det första namnet (det finns drygt 100 st i filen)."

Jag exporterade en vcf-fil från iCloud till PC:n, men det går alltså inte att importera i sin helhet till Outlook 365.
Och någon omvandling från vcf till csv-fil har jag inte lyckats med. Inte heller Apple-supporten kunde hjälpa mig, utan hänvisat till Microsoft-supporten!
Jag ska kontakta dem också, men är tacksam för hjälp från forumet också.
Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-10-17 at 19:08, Mikael63 sade:

Om tråden innehåller problem som inte är lösta är det väl inte så bra att tråden är markerad som löst..

Är du säker på det? (Har du öppnat den och kollat?)

Hej Mikael. Du har rätt att lösningen inte var den jag efterfrågade från början, dvs att genom iTunes "Synkronisera kontakter med Outlook".
Den funkade inte, utan iTunes förstörde mina kontakter i mobilen, genom att kopiera från Outlook till mobilen och inte tvärtom (det har jag påtalat Apple support, som inte kunde förklara hur det funkar).

Med "lösning" ovan menade jag att jag själv kunde återskapa kontakterna i mobilen, pga att jag hade en säk-kopia på datorn och iCloud.

Fortfarande återstår alltså problemet med att importera en vcf-fil skapad i icloud.com till Outlook, som Apple hänvisar till Microsoft (jag har inte kollat ännu).

Redigerad av Dimos
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen
Jag har löst problemet med synkronisering av kontakterna på ett lite omständigt (men fungerande) sätt:

I Outlook 365 gjorde jag mitt icloud-konto (mittnamn@me.com) som standard. Då fick jag in alla mina kontakter jag hade i mobilen.
Apple-supporten hade hjälpt mig med ändring av olika inställningar, så att mobilen, paddan och icloud.com kunde synkas helt. 

När jag fick mobilens kontakter i Outlook, kunde jag kopiera dem till en anna mapp (Kontakter - Endast den här datorn).

Därefter gjorde jag åter min ordinarie mailadress som standard. Detta förfarande kan jag tillämpa igen om och när jag gör ändringar i mobilens kontakter.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...