Gå till innehåll

Tjänster för e-böcker?


Mikael63

Recommended Posts

Söker fler som kan tillhandahålla abonnemang och/eller köp av e-böcker.

Normalt brukar jag välja den som är billigast av Google Play, AdLibris och Bokus. Att köpa då.
Denna gång är den bok jag tänkt köpa "för dyr" vilket kanske måste förklaras: Om boken kostar ca 100 kr eller mindre köper jag den. Om boken kostar, som i aktuellt fall, 141 kr tänker jag att jag då lika gärna kan haka på en sån "streamingtjänst" för e-böcker. Jag HAR råd att köpa boken, det är inte fråga om ekonomi egentligen.

Har sedan tidigare dåliga erfarenheter av tjänsterna BookBeat, Nextory och Storytel. Erfarenheterna bygger på att man måste (eller man behövde göra det då) läsa dem i deras egna appar som är (eller var) riktigt urusla. På riktigt alltså.

Nu såg jag att Bokus också hade en "Play" men det visade sig att de böcker Bokus kan sälja som e-bok inte alltid finns i deras Play.

Tänkte det vore bra med en slags förteckning över vad som finns och då gärna med några kommentarer om hur de fungerar.

Jo, jag vet att man kan låna på bibliotek men nu handlar det om köp/abonnemang.
Om jag listar de ovan,  plus den jag hittade nyss och där jag nog kommer att köpa boken, blir det då:

AdLibris (köp)

Bokon (köp, bra app med många inställningsmöjligheter, den följer dock inte plattans "egna" inställningar för ljusstyrka) Tillägg: Man måste inte använda den appen, det går bra att ladda ner och sedan använda ex. Aldiko.

Bokus (köp)

Bokus Play (abonnemang)

BookBeat (abonnemang)

Google Play Böcker (köp, här kan man provläsa, ibland ganska långt in i boken)

Nextory (abonnemang)

Storytel (abonnemang)

 

Kom med tips så lägger jag in dem ovan i bokstavsordning!

Redigerad av Mikael63
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...