Gå till innehåll

Dokumenthanteringssystem - light?


Mikael63
Gå till lösning Löst av Mikael63,

Recommended Posts

Lite oklart vad jag egentligen vill ha, det kanske går att utveckla mer senare.

Jag har en dator som kunden äger. Med den kommer jag åt kundens filserver.
När en revidering av dokument ska göras kommer jag att döpa om den aktuella mappen så att den så att säga blir låst. Att innehållet i den kommer att bearbetas.
Aktuell mapp överförs via USB-minne till en annan dator där bearbetning sker.

När bearbetning är klar sker det omvända, att mappen lyfts tillbaks och mappnamnet ändras till sitt ursprungsnamn.

Med god disciplin skulle jag kunna skriva i en logg vilka filer/mappar, samt datum, jag skyfflade åt ena hållet och omvänt när de skyfflas tillbaks.

Det är här jag skulle vilja ha ett enklare program som låt säga har ett fönster dit jag drar filer/mappar från USB-minnet och då loggas den händelsen.
Typ Dokument4.docx från E: 2022-11-18
När jag drar därifrån fil/mapp till min egen dator/nätverksresurs kan det också få loggas men är inte ett måste.

Omvänt samma sak
Document4.docx från F:\resurs\resurs 2022-11-19

Jo, det kommer att halta i resonemanget lite. Bara för att jag tagit mappen från nätverksresursen, via programmet, till USB-minnet är det ju inte säkert att jag lägger in det på kundens filserver vid det datumet men DEN disciplinen måste jag kunna ha.

Efterlyser alltså något enkelt, inte ett stort system á 250k kronor. Det behöver inte vara gratis men en full trial för att kunna utvärdera behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
On 2022-11-18 at 09:12, Mikael63 sade:

Med god disciplin skulle jag kunna skriva i en logg vilka filer/mappar, samt datum, jag skyfflade åt ena hållet och omvänt när de skyfflas tillbaks

Ja, det får bli så tills vidare.

Markerar detta som lösningen även om frågan i sig kan få leva vidare.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...