Gå till innehåll

Koppla dokument word


Gå till lösning Löst av MH_,

Recommended Posts

Hej!

Hur anger man vilken mailadress som ska vara som avsändare när man använder koppling av dokument i Word?

i word:

utskick/starta koppling av dok/e-postmeddelande /välj mottagare och så väljer man en lista och sedan slutför och koppla .

 

Gör man inte det i Outlook i kontoinstälningar!? 
 

Tack på förhand! 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte funktionen själv. Men om jag missförstår det rätt så används alltid Outlooks standardkonto. Om du har flera konton ändras det via:

Arkiv->info->kontoinställningar->kontoinställningar: "ange som standard" för det konto du vill skicka från

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men gjorde det.

testa följande:

skapa ett Excelark med lite namn och mailadresser. 
Spara ner excelfilen. 
in i Word och skriv ett brev. 
Välj fliken Utskick /starta koppling/Epost. Välj mottagare och öppna ditt Excelark. Infoga eventuellt kopplingsinstruktioner . 
Välj slutför och koppla/skicka epost. 
I rutan välj ”E-post”. Ange ämne och välj HTML.

Funkar inte!? 
(kolla avsändare i mailprogrammet)

Väljer man Bifogad fil eller oformaterad i sista rutan kommer det fram massa meddelanden . 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Jag använder det som sagt var inte själv och jag har bara ett konto i Outlook så jag har inga fler förslag. Eller, kolla punkt 4 i "lösningssvaret" i den här tråden

https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/how-to-change-the-senders-email-address-in-mail/86110d33-3330-45b3-a7d4-dc9a5cf2e528

"4. Then go to File/Options and under the Mail Category/Send Options make sure that the "Always Use the Default Email to Send Messages" is checked off."

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...